به گزارش CNN فارسی ، هزاران فلسطینی برای برپایی نماز جمعه در سومین جمعه ماه رمضان عازم مسجدالاقصی از طریق باب العامود شده‌اند.

نظامیان اشغالگر اسرائیلی از ساعات اولیه صبح امروز جمعه به مسجد مبارک الاقصی یورش برده و دست به سرکوب نمازگزاران فلسطینی زدند.

منابع محلی اعلام کردند که نظامیان صهیونیست نمازگزاران و حتی خبرنگاران و نیروهای امدادرسان را هم مورد حمله وحشیانه قرار دادند.

اشغالگران اسرائیلی در اقدامی جنایتکارانه به داخل مسجد الاقصی گاز اشک‌آور شلیک کرده و به سمت نمازگزاران گلوله‌های پلاستیکی شلیک کردند.

تعداد مجروحان تجاوز به مسجدالاقصی به بیش از ۱۵۰ تن افزایش یافت

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که ۱۵۱ فلسطینی در تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی فلسطینی‌ها در جریان یورش به مسجدالاقصی زخمی شده‌اند.

پیش از این هلال احمر فلسطین از زخمی شدن ۳۱ نفر در درگیری‌های مسجدالاقصی خبر داد که حال دو نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

منابع فلسطینی اعلام کردند: یک جوان فلسطینی در جریان درگیری های امروز مسجدالاقصی به شدت زخمی شده است. این جوان ۲۴ ساله از ناحیه صورت به شدت زخمی شده است و به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان هداسا منتقل شده است.

منابع محلی فلسطینی در قدس اشغالی اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز به مسجدالاقصی یورش بردند و به شکل گسترده به سوی اعتکاف کنندگان در این مکان مقدس، با گلوله‌های پلاستیکی تیراندازی کردند. این منابع افزودند: یکی از امدادرسانان در جریان حمله نظامیان صهیونیست زخمی شد.

یکی از زخمی شدگان از سوی نظامیان صهیونیست بازداشت شده است و حال او وخیم گزارش شده است. در جریان یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی، علی یاسین  یکی از خبرنگاران که در حال پوشش خبری درگیری‌های مسجدالاقصی بود، بر اثر تیراندازی زخمی شد.

درگیری‌های شدیدی میان اعتکاف کنندگان در مسجدالاقصی و نظامیان تا بن دندان مسلح صهیونیست جریان دارد.

منابع فلسطینی گزارش دادند که شماری از نظامیان صهیونیست بر بالای پشت بام مجاور صحن‌های این مسجد حضور دارند و به شکل مستقیم به سوی اعتکاف کنندگان تیراندازی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید