به گزارش CNN فارسی، ستاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق از حمله راکتی به سفارت ایالات متحده آمریکا در منطقه سبز بغداد خبر داد.

رسانه‌های عراقی نیز به نقل از منابع امنیتی عراقی شامگاه پنج‌شنبه ۱۳ ژانویه گزارش دادند که سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد با چندین راکت هدف حمله قرار گرفته است.

ستاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق شامگاه پنج‌شنبه گزارش داد که سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد با ۳ راکت که از منطقه الدوره پرتاب شده هدف حمله قرار گرفته که سامانه پدافندی «سیرام» متعلق به این سفارتخانه فعال و دو راکت را سرنگون کرده و در نتیجه سقوط راکت سوم بر مجتمع القادسیه یک زن و کودک مجروح شدند.

خبرنگار «العربیه» نیز پیش‌ از این گزارش داده بود که در واکنش به این حمله راکتی به منطقه سبز سامانه پدافندی «سیرام» متعلق به سفارت آمریکا در بغداد فعال شده است.

خبرنگار «العربیه» گفته بود که این ۳ راکت از شرق بغداد به سوی منطقه سبز پرتاب شده بود که سامانه پدافندی سیرام متعلق به سفارت آمریکا ۲ راکت از آنها را سرنگون کرده اما راکت سومی در مجتمع القادسیه در درون منطقه سبز سقوط کرده که در نتیجه آن یک زن و کودک مجروح شدند.

سفارت ایالات متحده آمریکا در بغداد در واکنش به حمله راکتی به مقر آن در منطقه سبز بغداد، گفت این حمله نه‌تنها علیه یک مقر دیپلماتیک است بلکه حاکمیت عراق را هدف قرار می‌دهد و در راستای اقدامات گروه‌هایی است که برای تضعیف امنیت عراق و حاکمیت آن را تلاش می‌کنند.

از سویی وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» به «العربیه» گفت که پیام‌هایی را به ایران درباره حمله به سفارت ایالات متحده آمریکا در بغداد، ارسال کرده است.

در همین راستا نمایندگی سازمان ملل در بغداد حمله به سفارتخانه‌ها در عراق را تلاش در جهت برهم زدن ثبات در این کشور عنوان کرد.

برهم صالح، رئيس جمهوری عراق نیز حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک در کشورش را «اقدام تروریستی جنایتکارانه» و برای ضربه زدن به منافع عراق و لطمه وارد کردن به اعتبار این کشور توصیف کرد.

پیش از او نیز مقتدی صدر، روحانی شیعی عراقی و رهبر جریان صدری‌ها گفت صدای خشونت‌‌‌هایی که منافع مردم و کشور عراق را در معرض خطر قرار می‌دهد باید خاموش شود.

دیدگاهتان را بنویسید