به گزارش CNN فارسی منابع محلی خبر از هدف گرفته شدن گسترده پایگاه نظامی نیرو‌های آمریکایی در منطقه التنف سوریه می‌دهند و شعله‌های آتش نیز در این منطقه سر به آسمان کشیده است.

همچنین جیسون برودسکی» کارشناس آمریکایی مسائل خاورمیانه نیز در حساب توییتری خود اعلام کرد سی ان ان تأیید کرده است که به پایگاه التنف که محل استقرار سربازان آمریکایی است، حمله صورت گرفته است. به گفته برودسکی، این پاسخی کم سابقه به حمله چند روز پیش اسرائیل بوده است.

همچنین خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع اعلام کرد: یک پهپاد ناشناس حامل مهمات به این پایگاه آمریکایی حمله کرده است.

شبکه المیادین نیز به نقل از برخی منابع اعلام کرد این پایگاه آمریکایی در التنف با ۵ پهپاد هدف گرفته شده است. بنابر اعلام این منابع، اطلاعات در خصوص اینکه آیا این حمله آسیب‌های جانی نیز داشته یا خیر، نامشخص است.

این منابع همچنین به شبکه المیادین گفتن در این حمله خانه سربازان و پادگان‌های نظامی هدف گرفته شده که به تخریب و آتش سوزی منجر شده است. این منابع همچنین اعلام کردند علاوه بر این پهپادها، پایگاه التنف به وسیله موشک انداز‌ها نیز هدف گرفته شده است.

همچنین یک مقام سنتکام در گفتگو با شبکه «اسکای نیوز عربی» مدعی شد برآورد‌های اولیه حاکی از آن است که ایران به پایگاه التنف حمله کرده؛ اما تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و کسی در این حمله زخمی نشده است.

گفتنی است پایگاه التنف یک پایگاه آمریکایی در استان حمص سوریه است که در ۲۴ کیلومتری غرب گذرگاه مرزی التنف در صحرای سوریه واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید