به گزارش CNN فارسی، یک کارشناس انگلیسی گفته: تهاجم نادرست روسیه به اوکراین نشان می‌دهد که وضعیت دستگاه اطلاعاتی روسیه خوب نیست و همان رویه اشتباه قبلی وجود دارد. خرابکاری نظامی اخیر به دلیل نارسایی دستگاه‌های اطلاعاتی روسیه رخ داده و به طور خاص شخص رئیس جمهور پوتین در آن مقصر شناخته می‌شود. بار دیگر، این موضوع اثبات شد که جاسوسان روس آن چیزی نیستند که می‌خواهند باشند.

بوریس وُلودارسکی؛ مورخ روس تبار ساکن بریتانیا و عضو انجمن تاریخ سلطنتی می گوید: پوتین مردی است که هیچ مخالفتی را بر نمی‌تابد و نتیجه این است که او در محاصره پادوهایی با رفتار خوب مانند «سرگئی شویگو» وزیر دفاع و «ویکتور زولوتوف» فرمانده گارد ملی روسیه قرار گرفته است. زولوتوف که در روزهای اخیر اعتراف کرد که جنگ اوکراین آن طور که پوتین امیدوار بود پیش نمی‌رود محافظ سابق رئیس جمهور روسیه بوده است. در مورد شویگو پیش از آن که پوتین او را به عنوان وزیر دفاع منصوب کند او در سپاه نجات و وضعیت اضطراری روسیه خدمت می‌کرد. هر دوی آنان می‌دانند که موقعیت فعلی‌شان را مدیون پوتین هستند.

این مشکل روسیه تحت زمامداری پوتین است: در طول تاریخ روسیه، زمانی که اقتدارگرایان در راس امور قرار داشته‌اند سرویس‌های اطلاعاتی به دلیل این واقعیت که نتوانسته‌اند حقیقت را با قدرت بیان کنند به خطر افتاده اند. یک بار دیگر شاهد تاثیرات این بازی در اوکراین هستیم. گفته می‌شود دو ژنرال سرویس امنیت فدرال روسیه FSB)) که مسئول عملیات مخفی در اوکراین بودند تعلیق از خدمت شده و در بازداشت خانگی به سر می‌برند. آنان همچنین متهم به دزدیدن صدها میلیون دلاری هستند که برای خرید خدمتگزاران و خبرچین‌های مطیع پوتین در کی یف و نقاط دیگر اختصاص داده شده اند. بدون شک بازداشت‌ها و اتهامات بیش‌تری را به زودی شاهد خواهیم بود.

چین پشت پوتین را خالی می‌کند؟

سفیر چین در واشنگتن برخی شایعات و اخبار رسانه‌ها مبنی بر ارسال تسلیحات و کمک نظامی پکن به روسیه را رد کرده است.

به گزارش ایرنا، کین گانگ روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه سی بی‌اس گفت که شایعاتی درباره کمک نظامی چین به روسیه وجود دارد که ما آن را رد می‌کنیم.

این دیپلمات چینی تاکید کرد: ما هیچ گونه کمک نظامی و ارسال تسلیحات و مهمات به طرفین درگیری نداریم آنچه پکن انجام می‌دهد، ارسال غذا، دارو، کیسه خواب و شیر خشک است.

دیدگاهتان را بنویسید