به گزارش CNN فارسی، ژنرال فرانک مکنزی، فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح ایالات متحده «سنتکام» که در بحبوحه تشدید تنش‌ها توسط شورشیان حوثی یکشنبه وارد امارات متحده عربی شد، می‌گوید آمریکا با جنگنده‌های اف-۲۲ خود از امارات در برابر حملات حوثی‌ها دفاع خواهد کرد.

حوثی‌های همسو با رژیم ایران طی هفته‌های اخیر حملات موشکی و پهپادی بی‌سابقه‌ای علیه امارات انجام داده‌اند که عمدتا توسط پدافند هوایی امارات و آمریکا رهگیری و منهدم شده است.

دوشنبه ۷ فوریه، مکنزی گفت سفر برنامه‌ریزی‌شده خود به امارات را در واکنش به حملات حوثی‌ها جلو انداخت تا نشان دهد ایالات متحده به دفاع از متحد خود پای‌بند است.

در اوایل ماه جاری، وزارت دفاع ایالات متحده «پنتاگون» اعلام کرده بود برای دفاع از امارات در برابر تعرضات حوثی‌ها، ناوشکن مجهز به موشک هدایت‌شونده «یو.اس.اس. کول» را به همراه جنگنده‌های فوق پیشرفته F-22 به ابوظبی خواهد فرستاد.

مکنزی در این باره گفت: «F-22 یکی از بهترین رادارهای هوا-به-زمین جهان را در اختیار امارات قرار می‌دهد و این کشور را به شناسایی اهدافی همچون موشک‌های کروز و هواپیماهای بدون سرنشین قادر می‌کند.»

فرمانده سنتکام افزود رزم‌ناو «یو.اس.اس. کول» نیز به‌طور پیوسته در آب‌های اطراف امارات متحده عربی به گشت‌زنی خواهد پرداخت تا مراقب جابجایی «محموله‌های قاچاق غیرقانونی» باشد.

جنگ داخلی یمن که در سال ۲۰۱۵ با حملات شورشیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران علیه دولت قانونی این کشور آغاز شد، تاکنون به مرگ و بی‌خانمان شدن هزاران نفر انجامیده است، و یکی از بحران‌های انسانی بزرگ تاریخ معاصر جهان لقب گرفته است. واشینگتن تهران را به تامین تسلیحات پیشرفته برای حوثی‌ها متهم می‌کند.

مکنزی در این باره گفت: «موشک‌های بالستیک میان‌بُرد که از یمن به امارات شلیک می‌شوند، در یمن اختراع، ساخته و طراحی نشده‌اند. سرِ رشتهٔ تمام این ماجراها جای دیگری است. ما دست رژیم ایران را در این قضیه می‌بینیم.»

دیدگاهتان را بنویسید