به گزارش CNN فارسی به نقل از رویترز، جف بزوس، موسس آمازون و میلیاردر شناخته شده ، بعد از بازگشت از سفر فضایی خود در روز دوشنبه که معلوم است حسابی از آن لذت برده و به دنبال تکرار این رویداد می باشد ، به ناسا پیشنهاد داد اگر به شرکت ((بلو اوریجین)) او قراردادی برای ساخت یک فضاپیما جهت سفر به ماه بدهد ، تا دو میلیارد دلار از هزینه های ناسا را قبول می کند.

ناسا در ماه آوریل به شرکت اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک ، سومین مرد ثروتمند دنیا و صاحب شرکت تسلا ، یک قرارداد ۲٫۹ میلیارد دلاری برای ساخت یک فضا پیما جهت فرستادن فضانوردان به سطح ماه در همان اول سال ۲۰۲۴ داد و تقاضای شرکت بلو اوریجین و پیمانکار دفاعی آن «داینتیکس» را رد کرده بود.

بزوس در نامه ‌ای به بیل نلسون ، رئیس ناسا ، گفت شرکت او تا دو میلیارد دلار برای انجام این ماموریت پرداخت می ‌کند. طبق گفته سخن گوی ناسا ، این آژانس از نامه بزوس آگاه می باشد ولی اظهار نظری در این مورد نکرده است. او همچنین به اعتراض شرکت بلو اوریجین به دیوان محاسبات آمریکا و متهم کردن این آژانس برای دادن یک قرارداد نا عادلانه به اسپیس ایکس اشاره کرده است.

انتظار می رود دیوان محاسبات آمریکا در اوایل ماه اوت تصمیم نهایی خود را اعلام کند ، ولی تغییر آن چندان محتمل نیست . بزوس ثروتمند ترین مرد دنیا می باشد و ماسک هم در رتبه سوم ثروتمندان دنیا قرار دارد.

باید دید رقابت تنگاتنگ بین ایلان ماسک و جف بزوس به نفع کدام یک تمام خواهد شد و آیا حتی ممکن است شرکت ناسا پیشنهاد هر دو را بپذیرد و به صورت مشترک با یکدیگر کار کنند یا این جدال حتما یک برنده خواهد داشت؟

دیدگاهتان را بنویسید