به گزارش CNN فارسی همزمان با کاهش تعداد شهرهای قرمز کرونایی، وزارت بهداشت ایران روز شنبه، ۱۴ اسفند، از جان باختن ۱۵۴ نفر و شناسایی بیش از چهار هزار بیمار جدید مبتلا به کرونا در یک شبانه‌روز گذشته خبر داد.

بر اساس این گزارش، از مجموع بیماران شناسایی‌شده در یک شبانه‌روز گذشته حدود ۹۰۰ نفر بستری شده‌اند و از مجموع بیماران بستری‌شده به دلیل ابتلا به کرونا در کشور نزدیک به چهار هزار نفر در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها به‌ سر می‌برند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، مجموع جان‌باختگان کرونا در ایران به ۱۳۷ هزار و ۷۴۷ نفر و مجموع کل بیماران به ۷ میلیون و ۸۴ هزار و ۳۰۶ نفر رسید.

آمار رسمی کرونا در حالی به‌ صورت روزانه از سوی وزارت بهداشت ایران اعلام می‌شود که مسئولان سازمان نظام پزشکی پیشتر آمار واقعی را سه تا چهار برابر این آمار اعلام کرده‌اند.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت ایران، شمار شهرهای قرمز از ۱۸۴ مورد در هفته گذشته به ۱۴۸ مورد در این هفته رسیده است. وضعیت ۱۹۶ شهرستان نارنجی، ۱۰۱ شهرستان زرد و ۳ شهرستان نیز آبی گزارش شده است.

همزمان با کاهش آمار کرونا در کشور و هشدارها درباره احتمال اوج‌گیری دوباره آن در روزهای نوروز، ابراهیم رئیسی، رئیس‌ جمهور و رئیس ستاد ملی کرونا روز شنبه اعلام کرد که حضور در گردهمایی‌ها و جشن‌ها، رفتن به مسافرت و حضور در کاروان‌های راهیان نور با رعایت اصول بهداشتی «بلااشکال» است.

دیدگاهتان را بنویسید