به گزارش CNN فارسی استاندار تهران در واکنش به اخبار شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی شهر قدس تهران در عصر روز چهارشنبه، این خبر را «شایعه» خواند و آن را رد کرد.

با این حال، سپاه پاسداران اعلام کرد که این صدا «ناشی از شلیک یک راکت در تمرین آموزشی» بوده است.

به‌گزارش خبرگزاری فارس، در پی شنیده شدن صدایی شدید در حومه کرج، روابط عمومی «سپاه امام حسن مجتبی» استان البرز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که صدا «ناشی از شلیک یک راکت در تمرین آموزشی و به‌صورت مدیریت‌شده در یکی از مقرهای سپاه بوده است».

این در حالی است که محسن نایبی، استاندار تهران، در واکنش به انتشار خبرهایی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر انفجار موشک در شهر قدس تهران به خبرگزاری مهر گفت: «این شایعات صحت ندارد».

پیش از این اعلام تکذیب، برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی از «انفجار یک موشک بر فراز شهر قدس» خبر داده و گفته بودند «مردم از وحشت به خیابان‌ها سرازیر شده‌اند» و حتی برخی کاربران که دیدگاه‌های نزدیک به حکومت دارند، از «احتمال شلیک پدافند موشکی شهر قدس» خبر داده بودند.

یکی از پایگاه‌های نیروی هوافضای سپاه پاسداران به‌نام «شهید قدیری» در نزدیکی این منطقه قرار دارد.

علاوه‌بر این، چندین مکان حساس دیگر در منطقه کرج قرار دارد، از جمله تاسیسات شرکت تکنولوژی سانتریفیوژ ایران، تسا، که تیرماه امسال مورد حمله پهپادی قرار گرفت. از سانتریفیوژهای این شرکت می‌توان برای تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید