به گزارش CNN فارسي ، کمپانی «مایکروسافت» با حکم دادگاه فدرال آمریکا ۴۱ وبسایت وابسته به یک گروه ارتش سایبری رژیم ایران که وظیفه‌اش حمله به اهداف دولتی و صنعتی در ایالات متحده، خاورمیانه و هند بود را توقیف کرد.

سه‌شنبه ۷ ژوئن، «واحد جرایم دیجیتال مایکروسافت» اعلام کرد که این باند سایبری موسوم به «بوریوم» علاقه خاصی به هدف قرار دادن افرادی دارد که در سازمان‌های دولتی و بخش‌های فناوری، حمل‌ونقل، و آموزش این کشورها کار می‌کنند.

به گفته «مایکروسافت»، اعضای باند «بوریوم» وانمود می‌کنند که صاحب‌کار هستند و به دنبال استخدام نیروهای متخصص هستند. آنها این توهم را با ساخت پروفایل‌های جعلی با اطلاعات گمراه‌کننده در رسانه‌های اجتماعی تقویت می‌کنند.

هنگامی که هکرها توانستند اعتماد قربانیان را جلب کرده و اطلاعات شخصی آنها را به دست آوردند، به آنها ایمیل‌هایی حاوی لینک‌های مخرب می‌فرستند، که قربانی به محض کلیک کردن روی آنها بدافزارهای هکری را روی سیستم شخصی خود نصب می‌کند و به هکرها اجازه نظارت بر فعالیت‌های خود را می‌دهد.

علاوه بر این، «بوریوم» از برنامه‌های «مایکروسافت» که پیشاپیش بر روی رایانه‌های قربانیان قرار داشته است، سوءاستفاده کرده تا از آنها برای نظارت بر فعالیت‌های کاربران و سرقت اطلاعات از آنها استفاده بهره ببرد. بر این اساس، «مایکروسافت» شاکی اصلی این گروه هکری وابسته به رژیم ایران است.

یک دادگاه فدرال منطقه‌ای در شرق ایالت ویرجینیا در اواخر ماه مه حکم «منع موقت اضطراری» فعالیت‌های «بوریوم» را به درخواست «مایکروسافت» صادر کرد. سپس شرکت‌های ثبت دامنه اینترنتی در ایالات متحده، وبسایت‌های «بوریوم» را در اختیار «مایکروسافت» قرار دادند، و این شرکت آنها را از کار انداخت.

این اولین باری نیست که «مایکروسافت» از مسیر قانونی به مبارزه با هکرهای وابسته به رژیم‌های دیکتاتوری می‌رود که از زیرساخت‌های این شرکت به منظور حمله به قربانیان خود استفاده کرده‌اند.

برای تصاحب بیش از ۱۰۰ وبسایت تحت کنترل «استرونتیوم»، که گمان می‌رود سازمان اطلاعات نظامی خارجی روسیه آن را اداره می‌کند، مایکروسافت تابحال ۱۵ مرتبه حکم دادگاه گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید