به گزارش CNN فارسی، این پروژه در ماه سپتامبر پایان یافت، اما منتظر صدور گواهینامه و تایید از سوی آلمان و اتحادیه اروپا بود. هدف این پروژه دو برابر کردن میزان گاز صادراتی از روسیه به آلمان به شکل مستقیم بود.

همزمان بریتانیا پنج بانک و سه میلیاردر روس را که ارتباط نزدیکی با کرملین دارند، تحریم کرد.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، روز سه‌شنبه سوم اسفند گفت مهم است که لندن تحریم‌های جدی بیشتری را برای اعمال بر روسیه در صورت اقدام بیشتر درباره اوکراین، آماده داشته باشد.

جانسون افزود: «می‌خواهیم نگذاریم شرکت‌های روسی بتوانند به پوند یا در واقع دلار پول دربیاورند.»

بسیاری از نمایندگان پارلمان بریتانیا از جانسون خواسته‌اند درباره پول‌های روسی در این کشور سختگیرتر باشد و حتی خواستار اخراج اولیگارش‌های روس‌اند.

در اروپا هم مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا گفتند این اتحادیه به توافق بر سر تحریم‌ روسیه که بعضی مقام‌ها را در لیست سیاه قرار می‌دهد، برخی فعالیت‌های تجاری را ممنوع می‌کند و واردات و صادرات با دو بخش جداشده اوکراین را هدف قرار می‌دهد، نزدیک است.

 

به رسمیت شناختن دونتسک و لوهانسک از جانب روسیه با محکومیت شدید آمریکا، فرانسه، بریتانیا، آلمان و اتحادیه اروپا رو به رو شد و آنها بر لزوم پاسخ قاطع و تحریم‌ فوری مسکو تاکید کردند.

ولادیمیر پوتین در اقدامی دیگر دستور استقرار نیروهای نظامی روسیه در این دو منطقه اوکراین را صادر کرده است.

علاوه بر این، مسکو با رهبران دو منطقه دونتسک و لوهانسک توافق کرده که از واحد پول روسیه در این مناطق استفاده شود.

ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین، گفته است که اقدامات روسیه نقض تمامیت ارضی و استقلال اوکراین و منشور سازمان ملل متحد است.

دیدگاهتان را بنویسید