به گزارش CNN فارسی، روز سه‌شنبه ۲۳ فروردین گزارش داد که همراه اول و ایرانسل، دو اپراتور اصلی تلفن همراه در ایران، در اقدامی هماهنگ با یکدیگر اقدام به حذف «بسته‌های ارزان» خود کرده‌اند./اینترنت

در حال حاضر بیشترین مدت اعتبار بسته‌های اینترنت موبایل ۱۲۰ روزه است و «همه بسته‌های بلندمدت گذشته، از جمله بسته‌های شش ماهه و یکساله که خرید آنها اینترنت ارزان در اختیار مردم می‌گذاشت، به طور کامل حذف شده‌اند».

بنابر همین گزارش، سایر بسته‌های پرطرفدار و به صرفه کوتاه‌مدت نیز حذف شده‌اند.

حذف این بسته‌ها در حالی صورت می‌گیرد که هفته گذشته نیز خدمات‌دهندگان اینترنت ثابت (ای‌دی‌اس‌ال) قیمت سرویس‌های خود را بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد گران کردند.

بنابر برخی گزارش‌ها، حذف «بسته‌های ارزان» اینترنت به دستور سازمان تنظیم مقررات رادیویی صورت گرفته است؛ با این حال همشهری نوشته پیگیری‌هایش برای گرفتن پاسخی از این سازمان بی‌نتیجه ماند.

پایگاه خبری انتخاب گران شدن قیمت اینترنت را «اجرای خاموش طرح صیانت» خوانده است.

چند روز پیش احمد علم‌الهدی، نماینده خامنه‌ای در خراسان رضوی، از عدم نهایی شدن طرح صیانت به شدت انتقاد کرده و خطاب به مجلس گفته بود: «دشمن آمده تا حلق ما، هی شما امروز و فردا می‌کنید. چرا انقدر معطل هستید؟»

پس از این سخنان، مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه جلسه‌ای غیرعلنی درباره طرح معروف به «صیانت» برای محدودتر کردن اینترنت برگزار کرد.

به گفته جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس، در این جلسه غیرعلنی درباره این طرح «رای‌گیری استمزاجی» صورت گرفت و نمایندگان با بازگشت طرح به صحن علنی موافقت کردند.

با این حال علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس، گفت بعد از تصمیم‌گیری حقوقی درباره رای‌گیری روز دوشنبه، «یک طرحی تهیه می‌شود و کمیسیون مشترک جدید تشکیل خواهد شد».

از سوی دیگر هیات رئیسه کمیسیون مشترک طرح صیانت پس از جلسه غیرعلنی در نامه‌ای اعتراضی خطاب به رییس مجلس، تاکید کردند مصوبه آخر این کمیسیون «که خلاف روال قانونی تشخیص داده و حذف شد» درست است و این مصوبه «وجاهت قانونی دارد».

کش و قوس‌ها درباره چگونگی و مراحل اجرای طرح صیانت در حالی ادامه دارد که بسیاری از کاربران اینترنت در ایران می‌گویند اجرای این طرح عملا آغاز شده و در هفته‌های اخیر سرعت اینترنت به شدت کاهش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید