کاخ سفید، جلسه عمومی خود در روز دوشنبه هفته جاری را به امید اطلاع رسانی بهتر، در راستای گسترش نوع بسیار مسری واریانت دلتا برگزار خواهد کرد، چراکه اقدامات جدیدی در این راستا صورت گرفته است.

روز سه شنبه قرار است، جو بایدن درباره افزایش واکسیناسیون در داخل و خارج از کشور سخنرانی ارائه دهد، چرا که واکسیناسیون جهانی باید مهمتر از همیشه در نظر گرفته شود، زیرا تنها راه برای جلوگیری از گسترش انواع جدید احتمالی است، که می تواند به ایالات متحده نیز برسد.

همچنین بایدن روز چهارشنبه با دکتر اریک لندر، مدیر دفتر سیاست علوم و فناوری دیدار می کند، تا درباره برنامه خود در راستای آمادگی برای همه گیری های آینده مذاکره کنند.

احتمال می رود که کاخ سفید با توجه به جلسات هفته جاری، رویکرد جدیدی را در رابطه با کرونا به برنامه خود اضافه کند.

بایدن امیدوار بود تا با عبور از ویروس کرونا بتواند بر دیگر برنامه های مدیریتی خود تمرکز کند، اما همه گیری این برنامه ها را بهم ریخته است چرا که میلیون ها آمریکایی واکسیناسیون خود را دریافت نکرده اند و موارد ابتلا افزایش یافته است.

نوع دلتا مسری تر است و ممکن است باعث بیماری شدیدتری نسبت به گونه های قبلی کرونا شود. این نوع، در مناطقی از کشور با نرخ پایین واکسیناسیون سریعتر گسترش می یابد و تهدید می کند، که بسیاری از پیشرفت های صورت گرفته در مبارزه با همه گیری را از بین ببرد.

هفته گذشته CDC، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده سیاست های خود را برای ماسک زدن تغییر داد و از افراد واکسینه شده در مناطق خاصی از کشور درخواست کرد، تا در اماکن عمومی سربسته از ماسک استفاده کنند.

بر اساس آخرین داده های CDC، بیش از ۹۹٫۹۹ از افرادی که کاملاً علیه کووید -۱۹ واکسینه شده اند، در صورت ابتلا منجر به بستری شدن یا مرگ نخواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید