به گزارش CNN فارسی، بسیاری از شرکت‌های روسی به دلیل تحریم‌های آمریکا و اروپا با تعطیلی مواجه شدند و شرکت لادا به عنوان بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی در روسیه نیز تولیدات محصولات خود را متوقف کرد.

جزئيات تعطیلی شرکت لادا روسیه

طبق خبرهای منتشر شد، شرکت روسی لادا به دلیل تحریم‌ها دیگر قادر به تامین قطعات مورد نیاز محصولات خود از کشورهای اروپایی و آمریکایی نخواهد بود. در همین راستا به تازگی چند هزار نفر از کارکنان این شرکت از کار برکنار شدند و تمام کارخانه‌های این شرکت نیز به شکل موقت فرایند تولید را متوقف کردند.

شرکت روسی لادا در سال ۲۰۲۱ میلادی توانست آمار فروش ۳۵۰ هزار و ۷۱۴ دستگاه را در روسیه به ثبت برساند و حدود ۲۱ درصد از کل بازار خودرو این کشور را از آن خود کند. چنین آمار فروشی باعث شد تا لادا به بزرگ‌ترین و موفق‌ترین خودروساز بازار روسیه تبدیل شود.

گفتنی است با وجود اینکه شرکت لادا در سال ۱۹۷۳ تاسیس شد و به عنوان نماد استقلال اقتصادی شوروی در قرن ۲۰ به‌شمار می‌رفت، اما در حال حاضر گروه رنو فرانسه مالکیت آن را برعهده دارد و بالغ بر ۲۰ درصد قطعات این خودروساز از خارج تامین می‌شود. در همین راستا آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین طی هفته‌های قبل باعث شد تا ارزش سهام رنو فرانسه حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کند.

در حال حاضر مشخص نیست شرکت‌های روسی به دلیل تحریم‌ها به چه سرنوشتی دچار خواهند شد، اما قطعا شرکت‌های خارجی نظیر پژو که در این کشور فعالیت پررنگی داشتند، با زیان شدیدی روبه‌رو می‌شوند و پژو نیز یکی از قربانیان اصلی این جنگ خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید