نبود مشاوران املاک در این روز ها موجب شده است که بازار سایت‌ های خرید و فروش رونق پیدا کند و بازار مسکن دچار افزایش قیمت شود و ورود سودا گران به این سایت‌ ها خود نرخ ها را به سمت افزایشی شدن هدایت کرده است و البته از سمت دیگر با توجه به شیوع ویروس کرونا خیلی از مالکان به دلیل مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا سعی کرده اند قرارداد‌ های خود را تمدید کنند که البته بیشتر آن‌ها بیشتر از بیست و پنج درصد اجاره را برای مستاجران خود تعیین کرده اند.

براساس همین گزارش در این رابطه ، بهمنی یکی از مستاجران در منطقه آزادی تهران با بیان این که نرخ اجاره ها در این منطقه بیشتر از چهل درصد افزایش یافته است، گفت:  مالکان به هیچ عنوان به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا توجه ‌ای نکرده اند و در صورتی که بگوییم سقف نرخ اجاره بیست و پنج درصد است ، می‌ گویند مستاجران زیادی برای اجاره کردن این واحد با نرخ بیشتر از چهل درصد منتظر هستند.

وی افزود :  بازار اجاره با توجه به تعطیل شدن مشاوران املاک بسیاری ، آشفته شده است و پایه نرخ اجاره هم در این روز‌ها حداقل یک میلیون تومان می باشد.

بهمنی ادامه داد : در منطقه آزادی ، یک واحد هفتاد متری صد میلیون تومان ودیعه و ماهانه چهار میلیون تومان اجاره تعیین کرده است.

بر اساس این گزارش ، با توجه به تعطیلی‌ های این مدت و با توجه به این که هم اکنون اوج جا به جایی و نقل و انتقال مستاجران است و با توجه به آن که بیشتر مشاوران املاک تعطیل می باشند ،  بنابراین درحال حاضر این بازار به دست سودا گران سایت‌ ها افتاده است که این خود می ‌تواند زنگ خطری برای خیزش دوباره قیمت ‌ها در بازار اجاره باشد.

باید دید آینده بازار مسکن چه خواهد بود و آیا به روند عادی بر خواهد گشت؟

دیدگاهتان را بنویسید