به گزارش CNN فارسی کارفرمایان در آمریکا همچنان با معضل نبود نیروی کار در محل کار روبرو هستند بطوری که میلیون ها فرصت شغلی بدون نیروی کار همچنان خالی مانده اند.

بنابر اعلام وزارت کار آمریکا بیش از ۴.۴ میلیون نفر، در سپتامبر داوطلبانه شغل خود را رها کردند.

همچنین نیویورک تایمز نوشت: این میزان رها کردن شغل نسبت به ماه گذشته میلادی که ۴.۳ میلیون بوده یک رکورد محسوب می شود. البته این رکورد نیز نسبت به دو دهه گذشته بی سابقه بوده است.

تا اواخر ماه سپتامبر،  ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار فرصت شغلی در آمریکا وجود داشت که این میزان در ما ماه جولای(تیر)  و تا پیش از شیوع ویروس «سویه دلتا» ۱۱.۱ میلیون فرصت شغلی بود.

نیویورک تایمز درادامه نوشت: تقریبا از هر ۱۰۰ فرصت شغلی ۷۵ کارگر بیکار در ماه سپتامبر وجود داشت.

چرایی رها کردن مشاغل از سوی نیروی کار در آمریکا

این نشریه می افزاید: اقتصاددانان برخی علل را باعث احیای ضعیف اقتصاد و بازگشت نیروی کار به مشغال خالی از سمت در آمریکا می دانند، یکی از این  موارد ادامه ویروس سویه دلتا است که بر فعالیت مراکز نگهداری از کودکان تاثیر گذارده و والدین برای رفتن به کار قادر نیستند فرزندان خود را به این مراکز بسپارند،

از دیگر علل، هراس نیروی کار از ابتلا به این ویروس و تبدیل شدن به ناقلی که می تواند خطری برای دیگر اعضای خانواده شوند.

تارنمای این روزنامه آمریکایی می نویسد که نیروی کار آمریکا بر پس انداز بانکی خود متکی است.

به گزارش سی ان ان ، باوجود این که آمریکا کارزار واکسیناسیون سراسری برلی مقابله با ویروس کرونا به راه انداخته است، اما برخی تحقیقات نشان داده که میلیون ها آمریکایی از بیم ابتلا به ویروس کرونا و یا اینکه بطور ناخواسته ناقل این ویروس شوند حاضر به یافتن کار و رفتن به سرکار نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید