به گزارش CNN فارسی اولین واکسن کرونا در هند در ۱۶ ژانویه سال جاری میلادی زده شد و نظام بهداشت و درمان هند توانست ظرف ۲۷۸ روز بیش از یک میلیارد واکسن دیگر به مردم بزند.

تاکنون نزدیک به ۳۰ درصد جمعیت واجد شرایط، یعنی ۲۹۱ میلیون نفر، کاملا واکسینه شده‌اند و ۷۰۷ میلیون نفر دیگر هم دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

هدف هند این است که تا پایان سال ۲۰۲۱، یعنی ظرف حدود دو ماه، آمار واکسیناسیون کامل را به یک میلیارد نفر برساند، هرچند کارشناسان معتقدند برای رسیدن به چنین هدفی باید واکسیناسیون در هند سرعت بگیرد.

در بهار سال جاری آمار مبتلایان و درگذشتگان در هند به طور هولناکی بالا رفت، تا جایی که در دهلی نو برای مراسم مرده‌سوزی جای کافی وجود نداشت.

پس از آن اوج شیوع و مرگ روزانه بیش از ۴ هزار نفر، شیوع کرونا در هند تا حدی مهار شده و آمار قربانیان روزانه به زیر ۲۰۰ نفر رسیده است.

تعداد مبتلایان جدید روزانه در ماه گذشته به زیر ۳۰ هزار نفر و در ده روز گذشته به زیر ۲۰ هزار نفر رسیده است.

تاکنون در مجموع بیش از ۳۴ میلیون مورد ابتلا به کرونا در هند ثبت شده که پس از آمریکا بیشترین تعداد در جهان است.

مجموع درگذشتگان کرونا در هند هم ۴۵۲ هزار نفر است، آماری که تنها از آمریکا و برزیل کمتر است.

بیش از ۶۱ هزار موسسه عمومی و خصوصی درگیر واکسیناسیون سراسری کرونا در هند هستند.

مشکلات فنی و موج دوم مرگبار کرونا باعث کندی واکسیناسیون شده بود، اما در ماه اکتبر آمار تزریق روزانه به بالای ۵ میلیون دوز در روز رسیده است.

دولت هند برای رساندن واکسن به مناطق دورافتاده و صعب العبور از پهپادهایی استفاده می‌کند که قادر به حمل تا ۹۰۰ دوز واکسن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید