به گزارش CNN فارسی ،بر اساس سند دادگاه که روز جمعه ارائه شد ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق از قاضی فدرال خواسته است تا حساب توییتر خود را بازیابی کند.

وکلای ترامپ درباره توئیتر می نویسند: “متهم درجه ای از قدرت و کنترل را بر گفتمان سیاسی در این کشور اعمال می کند که قابل اندازه گیری نیست ، از لحاظ تاریخی بی سابقه است و عمیقاً برای باز کردن بحث های دموکراتیک خطرناک است.”

وکلای ترامپ ادعا می کنند که دموکرات ها در کنگره و دولت بایدن به دنبال اظهارات وی در مورد تقلب بی اساس در انتخابات و تلاش برای مبارزه با اطلاعات غلط کووید ۱۹ ، بر شرکت رسانه های اجتماعی فشار آورده اند تا حساب ترامپ را ممنوع نگه دارند.
وکلای وی همچنین خاطرنشان می کنند که اگرچه وی در ۸ ژانویه ، قبل از پایان دوره ریاست جمهوری خود ، به دلیل تشویق به خشونت پس از قیام کنگره ، به طور دائم از توییتر محروم شد ، اما توییتر به دولت طالبان در افغانستان اجازه داده است که یک حساب کاربری داشته باشد.
ترامپ در ماه جولای از توییتر و مدیر عامل آن جک دورسی شکایت کرد. تیم ترامپ استدلال کرده است که سخنرانی وی به طور ناعادلانه ای سانسور می شود.
تیم ترامپ ماه ها پیش به دادگاه گفت که برای بازگرداندن فوری حساب او به دنبال دستور قضایی علیه توییتر است. اما وکلا تا به حال این پرونده را تشکیل نداده اند که می تواند باعث سریعتر اقدام قاضی ، روبرت اسکولا ، جونیور ، از دادگاه فدرال میامی شود.
توییتر به طور رسمی در دادگاه پاسخی نداده است.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید