به گزارش CNN فارسی، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۲۴ اسفند با تاکید بر اینکه تعامل با روسیه در موضوع احیای برجام ادامه دارد، گفت: «البته که ما مشارکت روسیه در طرح‌های هسته‌ای مربوط به از سرگیری برجام را تحریم نمی‌کنیم.»

مذاکرات احیای برجام از چندی پیش و به دنبال مطرح شدن شرط و شروط جدید روسیه متوقف شد.

با این حال روز سه‌شنبه سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، اعلام کرد که واشینگتن به مسکو «تضمین کتبی» داده تحریم‌های جدید علیه روسیه بر همکاری‌هایش با تهران تاثیر نخواهد گذاشت.

مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا حاضر نشد درباره «تضمین کتبی واشینگتن به مسکو» که سرگئی لاوروف از آن سخن گفت اظهار نظری کند.

به گزارش رویترز، او فقط گفت: «درباره اظهار نظر عمومی وزیر خارجه لاوروف نظری نداریم؛ شاید اکنون برای مسکو روشن شده که ما، همان‌طور که عمومی هم اعلام کرده‌ایم، تحریم‌های جدید مرتبط با روسیه ارتباطی با برجام ندارد و نباید بر اجرای آن هیچ تاثیری بگذارد.»

همزمان، یک خبرنگار بین‌المللی نیز از قول سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش داد که مشارکت روسیه در پروژه‌های هسته‌ای ایران در قالب برجام تحریم نخواهد شد و واشینگتن تضمینی فراتر از این نداده است.

باراک راوید، خبرنگار اکسیوس، نوشت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به او گفته: «مسلما ما مشارکت روسیه را در پروژه‌های هسته‌ای که جزو از سرگیری اجرای کامل برجام است تحریم نمی‌کنیم. نمی‌توانیم تضمین‌هایی فراتر از آن به روسیه بدهیم.»

فهرست جدید تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه روسیه و بلاروس روز سه‌شنبه اعلام شد.

پس از آن نیز وزارت خارجه روسیه اعلام کرد چند مقام آمریکایی، از جمله مشاور امنیت ملی کاخ سفید، رییس سیا و وزیر دفاع آمریکا را تحریم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید