به گزارش CNN فارسی ، تایوان روز پنجشنبه چین را به “قلدری” متهم کرددو سال گذشته از تشدید تنش ها بین پکن و تایپه است.

هواپیماهای ارتش آزادیبخش خلق (PLA) شامل بمب افکن ها ، جت های جنگنده ، هواپیماهای ضد زیردریایی و هواپیماهای هشداردهنده و کنترل کننده هوایی ، در دو گروه-یکی از ۱۹ هواپیما و هم گروه دوم از پنج جت که بعداً وارد شدند ، وارد ADIZ تایوان شدند.

نقشه ای که توسط وزارت دفاع تایوان منتشر شد نشان می داد که برخی هواپیماهای چینی از جمله بمب افکن های H-6 در اطراف جنوب تایوان پرواز می کنند و تا شرق جزیره زاویه می گیرند.
این وزارتخانه در پاسخ گفت هشدارهای رادیویی صادر شده و سیستم های موشکی پدافند هوایی برای نظارت بر فعالیت ها مستقر شده اند.
این تجاوزها حریم هوایی تایوان را نقض نکرد ، که ۱۲ مایل دریایی از ساحل آن امتداد دارد. اداره فدرال هوانوردی ایالات متحده ADIZ را به عنوان “منطقه مشخص شده از فضای هوایی بر روی زمین یا آب تعریف می کند که در آن یک کشور به منظور امنیت ملی کشور نیاز به شناسایی فوری و مثبت ، موقعیت و کنترل تردد هوایی هواپیماها دارد.”
حملات هوایی یک روز پس از آن صورت گرفت که تایوان به طور رسمی درخواست پیوستن به توافقنامه جامع و مترقی برای مشارکت فرا اقیانوسیه (CPTPP) را اعلام کرد.

وزارت امور خارجه چین مخالفت شدید خود را با درخواست تایوان اعلام کرد.
ژائو لیجیان ، سخنگوی وزارتخانه گفت: “ما به شدت با مبادلات رسمی بین هر کشور و منطقه تایوان مخالف هستیم و با الحاق تایوان به هرگونه توافق یا سازمانی با ماهیت رسمی مخالف هستیم.”
تایوان و سرزمین اصلی چین از زمان پایان جنگ داخلی بیش از هفت دهه پیش ، که در آن ناسیونالیست های شکست خورده به تایپه فرار کردند ، به طور جداگانه اداره می شوند.

با این حال ، پکن تایوان را بخشی جدایی ناپذیر از قلمرو خود می داند – حتی اگر حزب کمونیست چین هرگز بر جزیره دموکراتیک حدود ۲۴ میلیون نفری حکومت نکرده باشد.
ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید