به گزارش CNN فارسی محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، حمایت و پشتیبانی پادشاهی عربی سعودی از تلاش‌هایی که به دست‌یابی به راه‌حلی سیاسی برای بحران اوکراین منجر شود را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی«واس»، شاهزاده محمد بن سلمان، شنبه ۱۶ آوریل، در این تماس تلفنی با پوتین، بر کمک سعودی جهت دستیابی به راه حلی سیاسی برای بحران روسیه و اوکراین که به تحقق امنیت و ثبات منجر شود، تاکید ورزید.

افزون بر آن، روابط دوجانبه فی‌مابین ریاض و مسکو و را‌هکارهای تقویت آن در زمینه‌های مختلف به منظور تحقق منافع دو کشور، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نفت و اوپک

پیش از آن «رویترز» به نقل از کاخ کرملین گزارش داد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی درباره اقدام مثبت مشترک در چارچوب اوپک پلاس و همچنین درباره اوضاع اوکراین و یمن به تبادل‌نظر پرداختند.

تحریم‌های گسترده اعمال شده از سوی کشورهای غربی علیه روسیه به‌دنبال تهاجم نظامی همه‌جانبه پوتین به اوکراین، نگرانی‌ها از تاثیرگذاری آن بر بخش انرژی و بالا رفتن قیمت‌ها را تشدید کرده است.

شایان ذکر است که سعودی همراه با روسیه، «اوپک پلاس» را رهبری می‌کند که شامل ۱۳ عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت «اوپک» و ۱۰ کشور خارج از این سازمان است که با هدف تضمین عرضه پایدار نفت شکل گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید