به گزارش CNN فارسی، اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهوری اسرائیل، یکشنبه ۳۰ ژانویه، برای اولین بار به کشور امارات متحده عربی سفر کرد.

دفتر ریاست‌جمهوری اسرائیل با اعلام این خبر گفته است، این سفر با هدف تقویت روابط بین دو کشور انجام می‌شود.

رئیس‌جمهوری اسرائیل گفت که او به دعوت شخصی شیخ محمد بن زاید، ولی‌عهد امارات متحده عربی به ابوظبی سفر کرده تا با رهبری این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

او افزود: «من به‌ خاطر شجاعت و رهبری جسورانه محمد بن زاید، دستیابی به توافق صلح با اسرائیل و ارسال این پیام به کل منطقه که صلح تنها جایگزین برای مردم منطقه است، سپاسگزارم».

ولی‌عهد امارات متحده عربی دسامبر گذشته با نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل دیدار کرد. در این دیدار دو طرف برای برقراری ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه ابراز امیدواری کردند.

از زمان امضای معاهده صلح ابراهیم میان امارات متحده عربی با اسرائیل حدود دو سال پیش، ابوظبی بیش از یک بار تاکید کرده است که گفت‌وگو تنها راه برای همزیستی مردمان منطقه در صلح و امنیت است.

معاهده صلح ابراهیم

گفتنی است که معاهده «صلح ابراهیم» در اواخر سال ۲۰۲۰ در کاخ سفید بین امارات و اسرائیل به امضا رسید و مبتنی بر برقراری روابط دیپلماتیک بین دو طرف و همکاری مشترک در چندین زمینه بود.

در آن زمان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، ریاست مراسم امضای قرارداد را با حضور شیخ عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه امارات و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر وقت اسرائیل، برعهده داشت.

در متن معاهده صلح ابراهیم آمده است، دو کشور امارات و اسرائیل برای تحقق چشم انداز خاورمیانه‎‌ای با ثبات و مرفه برای مردم همه کشورهای این منطقه تلاش خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید