به گزارش CNN فارسی ، رئیس گارد مرزی لهستان در آخرین مورد از بحران مهاجرت چند هفته‌ای در مرز گفت که گروه‌هایی از مردم عصر دوشنبه در تلاش برای شکستن مرز بودند.
اولینا شپانسکا گفت: “وضعیت در مرز دشوار است. گروه های بیشتری از مهاجران به سمت مرز هدایت می شوند. تلاش ها برای عبور از مرز انجام می شود.” وی افزود که او مطمئن است که نیروهای لهستانی می توانند وضعیت را مدیریت کنند.

وزارت دفاع لهستان روز دوشنبه در توییتر خود اعلام کرد که “گروهی از مهاجران در حال حاضر در نزدیکی کوزنیکا قرار دارند.” این پست با تصاویر هوایی همراه بود که جمعیت زیادی را در سمت مرز بلاروس جمع کرده بودند. این وزارتخانه بعداً اضافه کرد که: “در حال حاضر، مهاجران یک کمپ در منطقه کوزنیکا ایجاد کرده اند. آنها دائما توسط سرویس های بلاروس محافظت می شوند.”

سخنگوی ستاد کل گارد مرزی لهستان، میخال توکارچیک، به سی‌ان‌ان گفت: سرویس‌های بلاروس گروه‌های زیادی از مهاجران را به سمت مرز لهستان منتقل می‌کنند. ما منتظر حرکت بیشتر آنها هستیم و برای هر سناریویی آماده هستیم.
توکارچیک در ادامه بیانیه خود تصریح کرد که در حال حاضر حدود ۴۵۰۰ مرزبان و حدود ۹۵۰۰ سرباز ارتش لهستان در مرز مستقر هستند زیرا “گروهی متشکل از چند هزار مهاجر به سمت مرز لهستان می روند.”

کمیته مرزی دولتی بلاروس که مسئول مرزهای خارجی این کشور است، گفت: مهاجران نزدیک مرز می خواهند به عنوان پناهنده وارد لهستان شوند و تهدیدی امنیتی نیستند.
تعداد فزاینده ای از مردم در هفته های اخیر به طور غیرقانونی از مرز لهستان از بلاروس عبور کرده اند. به گفته توکارچیک، از ماه اوت بیش از ۳۰۰۰۰ مهاجر تلاش کرده اند وارد کشور شوند.
الکساندر لوکاشنکو، رهبر بلاروس قبلاً توسط نخست وزیران کشورهای همسایه لهستان، لتونی و لیتوانی به ایجاد بحران مهاجران در مرز متهم شده بود که باعث شد لهستان در ماه اکتبر لایحه ای را برای ساخت دیوار در امتداد مرز خود با بلاروس تصویب کند.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید