به گزارش CNN فارسی ، نشست دوجانبه مورد انتظار بین متحدان دیرینه پیش از نشست گروه ۲۰ در رم و اجلاس آب و هوایی بعدی سازمان ملل در گلاسکو برگزار خواهد شد.
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، به خبرنگاران در فرودگاه ایر فورس وان در مسیر رم گفت که انتظار دارد این نشست “سازنده و عمیقاً اساسی” باشد و بایدن و مکرون طیف وسیعی از مسائل پیش روی اتحاد خود را پوشش دهند، از “مبارزه با تروریسم در خاورمیانه به رقابت قدرت های بزرگ در مسائل اقتصادی تا تجاری و فناوری.»
سالیوان گفت که انتظار می‌رود بیانیه‌ای «آینده‌نگر» پس از این نشست منتشر شود که در آن به حوزه‌های همکاری، مبارزه با تروریسم، هند و اقیانوس آرام، انرژی و فناوری خواهد پرداخت.
همچنین قرار است رهبران دو کشور برای دیدارهای دیگر در طول اجلاس در یک اتاق باشند.

ماه گذشته، ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا شراکت جدیدی را اعلام کردند که شامل ارائه کمک برای کمک به استرالیا برای توسعه زیردریایی‌های هسته‌ای است – توافقی که فرانسه می‌گوید بدون اطلاع این کشور انجام شد و قرارداد موجود میلیاردی برای تامین گازوئیل استرالیا را به خطر انداخت.
این شکاف به حدی افزایش یافت که فرانسه به طور موقت سفیر ایالات متحده خود را فراخواند و حتی بایدن از عصبانیت مقامات فرانسوی در مورد این موضوع غافلگیر شد.
در اواسط سپتامبر، دو رهبر تلفنی صحبت کردند و به نظر می رسید که برخی از تنش ها را کاهش دهند.
در طول این تماس ۳۰ دقیقه ای، به نظر می رسد بایدن گام های اشتباهی را در نحوه رویکرد دولتش به مذاکرات اعتراف کرد. و مهمتر از همه، بیانیه مشترک در مورد این فراخوان اشاره کرد که “دو رهبر تصمیم گرفته اند روندی از رایزنی های عمیق را با هدف ایجاد شرایط برای اطمینان از پیشنهاد اقدامات مشخص در جهت اهداف مشترک آغاز کنند.”
سلیا بلین، یکی از اعضای مهمان مرکز ایالات متحده و اروپا در موسسه بروکینگز، به سی ان ان گفت که نشست دوجانبه روز جمعه فرصتی است برای این رایزنی ها تا به اعلامیه های ملموس منتهی شود.
ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید