به گزارش CNN فارسی، جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا نقش رهبری پادشاهی عربی سعودی و سلطنت عمان در برقراری آتش‌بس یمن را تحسین کرد.

رئیس جمهوری ایالات متحده شامگاه جمعه یکم آوریل ضمن استقبال از آتش‌بس اعلام شده در یمن، گفت او در این زمینه «مدیون نقش رهبری سعودی و عمان برای به موفقیت رساندن رایزنی‌های طرف‌های یمنی برای برقراری آتش‌بس در یمن پیش از آغاز ماه رمضان» است.

بایدن گفت: «وقت آن شده که به راه‌حل‌هایی سیاسی برای تحقق صلح پایدار در یمن دست یافت.»

او همچنین ضمن قدردانی از نقش دولت قانونی یمن به‌دلیل اطمینان آن به میانجی‌گری سازمان ملل برای دست‌یابی به آتش‌بس، افزود: «باید به آتش‌بس در یمن متعهد ماند و ضروری است که به جنگ در این کشور پایان داده شود.»

نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیجی نیز ضمن استقبال از اعلام آتش‌بس در یمن تاکید کرد که این دستاورد در چارچوب طرح‌ابتکار پادشاهی عربی سعودی برای پایان دادن به بحران یمن است.

در همین راستا آنتونیو گوتیرش، دبیرکل سازمان ملل متحد، جمعه ضمن استقبال از آتش‌بس اعلام شده در یمن، خاطرنشان کرد که این آتش‌بس فرصتی واقعی را برای از سرگیری روند سیاسی و دست‌یابی به صلح فراهم می‌سازد.

در موضع‌گیری مشابهی بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، نیز با بیان استقبال خود را از این اعلامیه، خاطرنشان کرد که: «اکنون فرصتی برای دستیابی به صلح در یمن وجود دارد.»

ائتلاف عربی حمایت از دولت قانونی یمن نیز با استقبال از آتش‌بس اعلام شده در یمن از تدابیر سازمان ملل برای تثبیت آتش‌بس و فراهم ساختن فضای لازم برای آغاز روند سیاسی در این کشور اعلام حمایت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید