به گزارش CNN فارسی ، افشای سخنان پاپ به بایدن پس از آن صورت گرفت که اسقف‌های آمریکایی طرحی را پیش بردند که سعی می‌کرد به اسقف‌های فردی اجازه دهد تا با سیاستمدارانی که از حقوق سقط جنین حمایت می‌کنند، معاشرت را رد کنند.
بایدن جزئیات گفتگوهای طولانی خود با فرانسیس را در حالی که در حال استقبال از ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا در رم بود، فاش کرد.
بایدن در پاسخ به این سوال که آیا با فرانسیس درباره سقط جنین صحبت کرده است یا خیر، گفت که این موضوع را نگفته است.
بایدن گفت: «ما فقط در مورد این واقعیت صحبت کردیم که او خوشحال است که من یک کاتولیک خوب هستم و باید به عشای ربانی ادامه دهم.
فرانسیس علیه اقدامات برخی از اسقف های آمریکایی برای اجازه دادن به اسقف های فردی برای انکار ارتباط با سیاستمدارانی که از حقوق سقط جنین حمایت می کنند صحبت کرده است.
بایدن در پاسخ به این سوال که آیا درباره کنفرانس اسقف های ایالات متحده با فرانسیس صحبت کرده است، گفت: “این یک گفتگوی خصوصی است.”
بایدن گفت که روز جمعه عشاء ربانی نگرفت، اما پاپ تسبیح او را برکت داده است.
او افزود که با فرانسیس درباره تغییرات آب و هوایی بحث کرده است و توافق کرده است که رهبران “باید مسئولیت بیشتری” در برخورد با بحران داشته باشند.
بایدن پیشتر در همان روز گفت که او و فرانسیس برای یکدیگر و برای صلح دعا کرده اند.
رئیس‌جمهور مدت‌هاست که خود را در حال حرکت در سیاست‌های ظریفی است که با یک دموکرات کاتولیک همراه است که از حقوق سقط جنین و ازدواج همجنس‌گرایان حمایت می‌کند. این اعتقادات اغلب او را در تضاد با رهبران کلیسا قرار داده است.
این موضوعی است که مدت‌ها او را ناامید می‌کرد و یک بار در سال ۲۰۰۵ گفت: “جمهوری‌خواه بعدی که به من می‌گوید من مذهبی نیستم، تسبیحم را در گلوی آنها فرو می‌برم.”
کاردینال ویلتون گرگوری، اسقف اعظم واشنگتن دی سی، گفته است که ارتباط رئیس جمهور را انکار نخواهد کرد.
جنبش امتناع از عشا توسط جناح بسیار محافظه کار کلیسای کاتولیک هدایت می شود و هر بیانیه رسمی در این مورد باید توسط واتیکان تأیید شود.
کنفرانس سی ان ان را برای اظهار نظر به واتیکان ارجاع داد.
بایدن این تلاش را رد کرد و در تابستان به خبرنگاران گفت که این یک “مسئله خصوصی” بود که او باور نداشت موفقیت آمیز باشد.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید