به گزارش CNN فارسی ، این شهروند ایران حداقل با مجازات ۱۰ سال حبس مواجه است . دادستان ایالات متحده آمریکا از بازداشت یک ایرانی به نام ملک‌محمد بلوچ‌زهی، به اتهام توطئه برای قاچاق ۴۰۰ کیلوگرم هروئین و توزیع آن در ایالات متحده خبر داد.

دامیان ویلیامز، دادستان ناحیه جنوبی نیویورک، سه‌شنبه، ۱۲ اکتبر اعلام کرد، ملک‌محمد بلوچ‌زهی که با نام «ملک‌خان» نیز شناخته می‌شود، شهروند ۳۸ ساله ایران است که پیش‌تر توسط ماموران کنیایی دستگیر و در ۹ اکتبر سال جاری به ایالات متحده منتقل شد.

ویلیامز در این زمینه گفت دستگیری این فرد، نتیجه همکاری دفتر دادستانی و اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا است.

بر اساس بیانیه دادستانی ناحیه جنوبی نیویورک، بلوچ‌زهی یک قاچاقچی مواد مخدر ساکن ایران است، که به تولید و توزیع مت‌آمفتامین(شیشه) و هروئین می‌پرداخت.

بلوچ‌زهی و دستیارش در سپتامبر ۲۰۱۹، دیدارهایی را با افرادی آغاز کردند که به گمان آن‌ها، قاچاقچیان موادمخدر بودند و می‌خواستند با همکاری وی، میزان زیادی از هروئین در ایالات متحده و مت‌آمفتامین در استرالیا را توزیع کنند.

به گفته دادستانی آمریکا، این افراد در واقع منابع و ماموران سازمان مبارزه با مواد مخدر آمریکا بودند که به‌عنوان «توزیع‌کننده هروئین در نیویورک» خود را معرفی کرده بودند.

بلوچ‌زهی در دسامبر همان سال، با هدف تست و فروش هروئین در نیویورک، اقدام به قاچاق دو کیلوگرم هروئین به عنوان «نمونه» به جمهوری موازمبیک کرد. او به منابع و ماموران مخفی سازمان مبارزه با مواد مخدر آمریکا گفته بود قصد دارد در محموله بعدی، ۴۰۰ کیلوگرم هروئین را به ایالات متحده منتقل و در شهر نیویورک توزیع کند.

به گفته دفتر دادستان ناحیه جنوبی نیویورک، ملک‌محمد بلوچ‌زهی با اتهام توطئه ورود و توزیع هروئین به ایالات متحده مواجه است. اتهاماتی که مجازات حداکثر حبس ابد و حداقل ۱۰ حبس اجباری را در پی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید