به گزارش CNN فارسی ، چانگ به‌عنوان مهندس سابق یک شرکت نفت در هیوستون، گفت که تحقیقاتی روی گاز طبیعی انجام داده است – سپس به عنوان یک “سوخت پل” برای انتقال به انرژی‌های تجدیدپذیر در نظر گرفته شده است – و راه‌های پاک‌تری برای استخراج و استفاده از سوخت‌های فسیلی پیدا کرده است. چانگ بیش از ۱۵ سال در آنجا کار کرد، اما گفت که نه تنها از تحقیقات او در مورد استخراج تمیزتر استفاده نشده است، بلکه نگرانی های او در مورد بحران آب و هوا نیز نادیده گرفته شده است.
چانگ به سی ان ان گفت: «بنابراین همه این چیزها باعث شد که من به ترک فکر کنم. اما بیشتر از آن، من می‌خواستم هیوستون را ترک کنم، زیرا دخترم چند ماه قبل از طوفان آیک در سال ۲۰۰۸ به دنیا آمد.
چانگ و خانواده اش که در تگزاس زندگی می کردند، سهم خود را از بلایای آب و هوایی تجربه کردند. سال‌ها پس از آنکه طوفان آیک جنوب شرق تگزاس را با خاک یکسان کرد، طوفان هاروی در سال ۲۰۱۷ این منطقه را با بیش از ۱۹ تریلیون گالن آب پر کرد – چیزی که دانشمندان می‌گویند به دلیل تغییرات آب و هوایی سه برابر بیشتر احتمال وقوع آن وجود دارد.

در سال ۲۰۱۵، چانگ و همسرش شروع به جستجوی یک مکان جدید برای ریشه کن کردن کردند. آنها آنچه را که به دنبالش بودند در محله ژئوس در آروادا، کلرادو پیدا کردند — یک جامعه خالص که در آن خانه ها انرژی کافی برای سال را با انرژی های تجدید پذیر تولید می کنند. هر خانه یک آرایه خورشیدی و یک گله بز دارد تا علف های هرز را دور نگه دارد.
چانگ گفت: «ما شوکه شدیم و شگفت زده شدیم که فناوری‌ها از قبل برای ساختن خانه‌ای در دسترس بودند که در آن نیازی به داشتن گاز طبیعی نباشد. “شما می توانید به همان اندازه که استفاده می کنید برق تولید کنید، و یک جامعه کامل بر این اساس ساخته شده است؟ ما واقعا تحت تاثیر قرار گرفتیم.”

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید