به گزارش CNN فارسی ، اینار، ۱۹ ساله، که نام اصلی او نیلز گرونبرگ بود، در حومه شهر استکهلم در هاماربی اسجوستاد کشته شد و تاکنون هیچ بازداشتی صورت نگرفته است. در حادثه قبلی در سال گذشته، اینار توسط رپر های رقیب ربوده شد و مورد حمله قرار گرفت.
نخست وزیر استفان لوفون به TT، خبرگزاری ملی سوئد گفت: “یک زندگی تباه شده است، و من می دانم که او برای بسیاری از جوانان معنای زیادی داشت. این غم انگیز است.”
گرونبرگ که اولین کار خود را در ۱۶ سالگی انجام داد، چهار آلبوم منتشر کرد، ده ها میلیون استریم روی پلتفرم های موسیقی داشت و چندین جایزه گرمی سوئدی و جوایز دیگر را از آن خود کرد.

سال گذشته، او توسط رپرهای رقیب که با یک باند جنایی استکهلم ارتباط داشتند، ربوده و مورد ضرب و شتم قرار گرفت. چندین نفر، از جمله یاسین بین، یکی دیگر از موفق ترین خواننده های رپر سوئد، به دلیل نقش داشتن در این آدم ربایی به زندان محکوم شدند.
یوهان فورسل، سخنگوی نظم و قانون حزب اصلی مخالف میانه روها، گفت که زمان پایان دادن به خشونت گروهی در سوئد فرا رسیده است.
او در توییتر خود نوشت: «محدودیت‌هایی که در یک کشور متمدن می‌توان پذیرفت، مدت‌ها پیش از بین رفته است. ما برای تغییر روند و نظم بخشیدن به سوئد به عمل نیاز داریم نه کلمات.
سوئد سال‌ها از خشونت گروهی رنج می‌برد و از پایین‌ترین میزان جرایم با سلاح در اروپا ، به یکی از بالاترین‌ها در دو دهه گذشته تبدیل شده است.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید