به گزارش CNN فارسی ،  و به نقل از مهر، پیش از ایلان ماسک مؤسس آمازون، جف بزوس در ماه آگوست ۲۰۲۰، اولین فردی در جهان بود که ثروتش از رقم ۲۰۰ میلیارد دلار فراتر رفته بود و برنارد آرنولد، غول صنعت لاکچری هم برای مدت کوتاهی در ماه گذشته به این افتخار رسیده بود.

سهام شرکت خودروسازی الکتریکی ایلان ماسک، تسلا، به روند رشد ۴ ماهه خود ادامه داد و ارزش هر سهم آن با جهش ۲.۲ درصدی در معاملات روز گذشته به ۷۹۱.۳۶ دلار رسید.

به این ترتیب وی تنها در یک روز ۳.۸ میلیارد دلار ثروتمندتر شد و ثروت او با بسته شدن بازارها به ۲۰۳.۴ میلیارد دلار رسید.

ثروت جف بزوس با افت ۰.۶ درصدی سهام آمازون ۱ میلیارد دلار سقوط کرد و به ۱۹۷.۷ میلیارد دلار رسید.

پیش از این ایلان ماسک برای اولین بار در ماه ژانویه برای مدت کوتاهی به ثروتمندترین مرد جهان تبدیل شده بود.

البته این چندمین بار است که این اتفاق می افتد.در چند سال اخیر این رقابت بین جف بزوس و ایلان ماسک رقابت حساس و نفس گیری بوده است.عامل جابه جایی این رتبه ها هم جابه جایی مقدار سرمایه شرکت های آمازون و تسلاست که با بالا و پایین رفتن سهام آنها دارایی این افراد نیز جابه جا می شود.

ایلان ماسک حالا سومین فرد روی کره زمین است که توانسته ثروت بالای ۲۰۰ میلیارد دلار را تجربه کند. برای اولین بار بزوس در آگوست ۲۰۲۰ به چنین ثروتی دست پیدا کرد و ماه گذشته میلادی، «برنارد آرنو»، مدیرعامل کمپانی غول‌پیکر محصولات لوکس «LVMH» برای مدت کوتاهی چنین ثروتی را تجربه کرد. حال باشگاه ۲۰۰ میلیارد دلاری ها سه عضو دارد.

دیدگاهتان را بنویسید