به گزارش CNN فارسی، پاراگ آگراوال، مدیرعامل شبکه اجتماعی توییتر، روز یکشنبه با انتشار یک توییت در صفحه رسمی خود اعلام کرد که ایلان ماسک به جمع هیئت مدیره توییتر نخواهد پیوست. این خبر جدیدترین اشاره به رابطه میان بنیان‌گذار کمپانی اسپیس ایکس و ثروتمندترین مرد جهان با این کمپانی شبکه اجتماعی بوده که این رابطه به سرعت در حال رشد بوده و یکی از جنجالی‌ترین خبرهای چند وقت اخیر نیز تلقی می‌شود.

پاراگ آگراوال در یادداشتی به کارکنان توییتر که بعداً در اختیار عموم قرار گرفت، اعلام کرد ایلان ماسک در تاریخ ۹ آوریل، روزی که قرار بود این انتصاب اجرایی شود، کرسی هیئت مدیره را رد کرده است. آگراوال راجع به دلیل اینکه چرا ماسک به هیئت مدیره توییتر ملحق نشد چیزی خاطرنشان نکرد و سخنگوی این کمپانی نیز از به اشتراک گذاشتن اطلاعات اضافی خارج از بیانیه مدیرعامل خودداری کرد. در روز دوشنبه ۴ آوریل ۲۰۲۲ ایلان ماسک اعلام کرد که با پرداخت حدود ۳ میلیارد دلار،  ۹.۲ درصد از سهام توییتر را خریداری کرده است و هم‌اکنون مالک ۷۳.۵ میلیون سهم از کل سهام این شرکت بوده که وی را تبدیل به بزرگ‌ترین سهام‌دار توییتر می‌کند.

این خبر غیرمنتظره سؤالات فراوانی در ذهن فعالان این شبکه اجتماعی مبنی بر اینکه چقدر نقش ایلان ماسک در آینده توییتر مهم خواهد بود را ایجاد کرده است. به عنوان بخشی از قرارداد ماسک برای پیوستن به جمع هیئت مدیره، وی متعهد می‌شد تا زمانی که در یک دوره دو ساله در هیئت مدیره این کمپانی فعالیت می‌کند سرمایه گذاری در توییتر را تا ۱۴.۹ درصد محدود کند. با توجه به اینکه این قرارداد به امضاء نرسید، ماسک می‌تواند به افزایش تعداد سهام خود ادامه دهد.

در تصویر بالا توییتی را که پاراگ آگراوال منتشر کرد را مشاهده می‌کنید. آگراوال در این توییت اعلام کرد:

ایلان تصمیم گرفته است به هیئت مدیره ما ملحق نشود. من یادداشت کوتاهی را برای کارکنان شرکت ارسال کردم و اکنون این یادداشت را با شما به اشتراک می‌گذارم.

کارکنان

ایلان ماسک تصمیم گرفته است به هیئت مدیره ما ملحق نشود. این هم از اطلاعاتی که می‌توانم درمورد چیزهایی که اتفاق افتاد به اشتراک بگذارم:

اعضای هیئت مدیره و من مستقیماً با خود ایلان بحث‌های زیادی را راجع به پیوستن وی به هیئت مدیره داشتیم. ما بابت همکاری و شفاف‌سازی خطرات بسیار هیجان‌زده بودیم. ما همچنین بر این عقیده بودیم که در اختیار داشتن ایلان به عنوان امانتدار شرکتی که در آن او، مانند همه اعضای هیئت مدیره، باید در راستای منافع شرکت و همه سهامداران عمل کند، بهترین راه پیش رو برای شرکت بود. هیئت مدیره به وی پیشنهاد یک جایگاه داد.

ما روز سه‌شنبه اعلام کردیم که ایلان به شرط بررسی سوابق و پذیرش رسمی به هیئت مدیره منصوب خواهد شد. انتصاب ایلان به هیئت مدیره قرار بود به طور رسمی در تاریخ ۹ آوریل اجرایی شود، اما ایلان صبح همان روز اعلام کرد که دیگر قصد ملحق‌شدن به هیئت مدیره را ندارد. من معتقدم یک خیری در این امر هست. ما همیشه برای نظرات سهامدارانمان ارزش قائل هستیم، چه آنها در هیئت مدیره ما باشند و چه نباشند. ایلان بزرگترین سهامدار ماست و ما پذیرای نظرات او خواهیم بود.

دردسرهایی در راه است، اما اهداف و اولویت‌های ما بدون تغییر باقی می‌مانند. تصمیم‌هایی که می‌گیریم و نحوه اجرا در دستان خود ماست، نه کس دیگری. بیایید به حاشیه‌ها توجه نکنیم و روی کار و آنچه می سازیم متمرکز بمانیم.

اندکی پس از انتشار این توییت، ایلان ماسک در صفحه توییتر خود در پاسخ به این اعلامیه تنها یک اموجی، چهره‌ای با چشمان بسته و دست روی دهان، را منتشر کرد؛ توییتی که پس از مدتی حذف شد.

این تنها توییتی نبوده که ایلان ماسک از صفحه خود پاک کرده است؛ وی دیگر توییت‌هایی را نیز حذف کرد، از جمله توییتی که در آن می‌پرسید که آیا دفتر مرکزی توییتر باید به یک پناهگاه بی‌خانمان‌ها تبدیل شود، زیرا به هر حال هیچ‌کس سر و کله‌اش پیدا نمی‌شود. ماسک همچنین توییتی را حذف کرد که در آن سؤال شده بود آیا حرف W باید از توییتر حذف شود یا خیر.

توییتر هفته گذشته اعلام کرد که تصمیمات مربوط به سیاست آن توسط هیئت مدیره یا سهامداران تعیین نمی‌شود و هیچ برنامه‌ای برای تغییر سیاست‌های موجود ندارد. تبدیل‌شدن ایلان ماسک به بزرگ‌ترین سهام‌دار توییتر باعث شد تا حدس و گمان‌هایی در مورد اینکه آیا او می‌تواند برای بازگشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به این پلتفرم اقداماتی انجام دهد مطرح شد. ترامپ در سال ۲۰۲۱ پس از شورش‌های ۶ ژانویه در کنگره آمریکا به دلیل نگرانی از اینکه اظهاراتش می‌تواند به خشونت بیشتر دامن بزند، برای همیشه از توییتر منع شد.

انتظار می‌رفت ماسک برای کارمندان توییتر یک مراسم سخنرانی برگذار کند، اما سخنگوی این کمپانی خاطرنشان کرد که می‌توان تصور کرد که این رویداد دیگر قرار نیست اتفاق بیفتد.

برخی از کارمندان توییتر از بابت اینکه ماسک به هیئت مدیره توییتر نمی‌پیوندد، خیالشان راحت بود. رامن چاودری، مسئول رفتار فراگیری ماشین توییتر، روز دوشنبه در توییتی نوشت که تأثیر مخرب ماسک روی کارمندان کمپانی وی را آزار می‌دهد. چاودری در توییت خود گفت:« توییتر فرهنگ زیبایی از انتقاد سازنده خنده دار دارد و من دیدم که به دلیل حمله نوچه‌های ماسک به کارمندان، این فرهنگ از بین رفت».

دیدگاهتان را بنویسید