به گزارش CNN فارسی، بنا بر اطلاعاتی که منابع اسرائیلی داده‌اند دو آبادی قرفا و سعس از جمله این مناطق‌اند و شیعیانی که از ایران، لبنان، افغانستان و یا عراق به سوریه آمده‌اند در این آبادی‌ها زندگی می‌کنند و بسیاری از جوانان این آبادی‌ها عضو گروه حزب‌الله ‌لبنان‌اند.

طبق این اطلاعات، در سال گذشته نیروی قدس سپاه، چند خانواده سوری را که در منطقه مرزی زندگی می‌کنند وادار کرد تا با گرفتن بیست دلار در ماه برای هدف قرار دادن سربازان اسرائیلی با مواد منفجره به سوی جدار مرزی با اسرائیل بروند تا در آنجا این مواد را جاسازی کنند.

CNN فارسی هفته پیش در خبری اختصاصی اعلام کرد اسرائیل در حال بررسی جدی احتمال جنگ مستقیم با نیروهای سپاه قدس در سوریه و نیروهای نظامی وابسته به جمهوری اسلامی در سوریه و لبنان است.

بنابر این اطلاعات اسرائیل قرار است در اردیبهشت ۱۴۰۱ یک رزمایش نظامی بزرگ و گسترده را در مرزهای این کشور با سوریه و لبنان آغاز کند.

این رزمایش یک ماه به طول خواهد انجامید و ارتش اسرائیل توانایی نیروهای خود برای جنگ گسترده در مرزهای شمالی‌اش را تمرین خواهد کرد.

طی سه سال اخیر حملات هوایی پرشماری علیه مواضع ایران و نیروهای وابسته‌اش در سوریه صورت گرفته که به اسرائیل منسوب شده است. اسرائیل بارها اعلام کرده حضور نظامی ایران را در مرزهای خود تحمل نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید