به گزارش CNN فارسی آيفون ۱۳ مدل استاندارد از آيفون‌هاي جديد به حساب مي‌آيد که با توجه به آنچه که امشب در رويداد اپل ديديم، به احتمال بسيار فراوان بار ديگر پرفروش‌ترين گوشي سال خواهد شد. اپل اين گوشي را خيلي از لحاظ ظاهري به نسبت نسل قبل متفاوت طراحي نکرد؛ اين يعني همچنان شاهد گوشه‌هايي تخت هستيم که يادآور دوران آيفون ۴ به حساب مي‌آيد.

آيفون ۱۳ از قابليت‌هاي بسيار خوبي هم بهره مي‌برد که از جمله مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان به استاندارد ضد آب IP68 و بدنه‌ي فلزي آن اشاره کرد که در کنار ظاهري زيبا، آن را در برابر نفوذ آب و گرد و غبار هم تا حد زيادي مقاوم نگه مي‌دارد. همچنين ناچ روي نمايشگر هم که بسياري از کاربران آيفون به آن معترض بودند اين‌بار ۲۰ درصد کوچک‌تر شده است.

https://www.youtube.com/watch?v=XKfgdkcIUxw&list=PLHFlHpPjgk706qEJf9fkclIhdhTkH49Tb&index=1

آيفون ۱۳ نمايشگري ۶٫۱ اينچي با پنلي از نوع OLED با فناوري سوپر رتينا XDR‌ دارد که ميزان روشنايي حداکثري آن به ۱۲۰۰ نيت مي‌رسد. از فناوري‌هاي جذابي نظير HDR10، دالبي ويژن و HLG نيز در اين نمايشگر پشتيباني مي‌شود تا شاهد يکي از بهترين نمونه‌هاي بازار باشيم. لازم به ذکر است از لحاظ روشنايي، اين نمايشگر ۲۸ درصد از مدل بکار رفته در آيفون ۱۳ روشن‌تر است. در نهايت بايد به اين موضوع نيز اشاره داشته باشيم که در اين گوشي خبري از رفرش‌ريت ۱۲۰ يا ۹۰ هرتز نيست چرا که شرکت آمريکايي آن را فقط براي دو مدل پرو و پرو مکس در نظر گرفته است.

در بخش دوربين هم تغيير خاصي را شاهد نيستيم. جز اينکه چينش آن‌ها روي پنل پشتي اين‌بار مورب شده است. همچنان دو دوربين اصلي و فوق عريض با اندازه‌ي ۱۲ مگاپيکسل درون ماژولي مربعي شکل قرار گرفته‌اند که از لرزشگير سنسور شيفت هم بهره مي‌برند. اما برخلاف مدل‌هاي پرو، دوربين فوق عريض اين گوشي از قابليت فوکوس خودکار بي‌بهره است.

قلب تپنده‌ي اين گوشي تراشه‌ي بسيار قدرتمند A15‌ است که به ادعاي اپل از لحاظ پردازشي ۵۰ درصد سريع‌تر و از لحاظ گرافيکي نيز ۳۰ درصد قدرتمندتر از رقباي کنوني خود است. به عنوان منبع تغذيه هم يک باتري ۳۰۹۵ ميلي‌آمپر ساعتي را شاهد هستيم که به نسبت قبل رشد خوبي داشته است.

آيفون ۱۳ در مدل پايه‌ي خود ۱۲۸ گيگابايت حافظه‌ي داخلي دارد و با قيمت ۷۹۹ دلار از تاريخ ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) رسما به فروش مي‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید