دختر بچه ای با لباس پولکی زنانه و کفش های کتانی نمی توانست لبخند بزرگ روی صورتش را پنهان کند ، چراکه او هنگام ورود به پایگاه هوایی رامشتاین آمریکا در جنوب غربی آلمان در روز شنبه برای بررسی حضور داشت و تصویر او نشان از خوشحالی یک افغان نجات یافته است.

این دختر یکی از بیش از ۲۰۰۰ نفری محسوب می شود که افغانستان ,کشور خودش را ترک کرده  است و از عصر جمعه از کابل وارد پایگاه هوایی شده است ،این موضوع  بخشی از تلاش آشوب آمیز برای انتقال افراد از افغانستان از راه هوایی پس از تسلط طالبان بود.
رامشتاین یکی از بزرگترین پایگاه های هوایی ایالات متحده در خارج از آمریکا است و اکنون به یک نقطه ترانزیت موقت برای فرار کنندگان به ایالات متحده تبدیل شده است.
جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه با تأیید اینکه علی رغم حضور هزاران سرباز آمریکایی در فرودگاه کابل و با تاکید بر این موضوع که وضعیت آمریکا همچنان خطرناک است ، ایالات متحده در حال انجام “یکی از بزرگترین و دشوارترین حمل و نقل هوایی در تاریخ” است.
ارتش آمریکا امیدوار است که روزانه ۵ تا ۹ هزار نفر را تخلیه کند ، اما تا کنون به این هدف نرسیده است. روز جمعه به دلیل عقب نشینی مقاصدی که افغان ها را می پذیرفتند و از آن ها پذیرایی می کردند ، چندین ساعت تاخیر در فرودگاه وجود داشت.
سایر کشورها – از جمله کانادا ، انگلستان ، ایتالیا و استرالیا – صدها افغان و اتباع دیگر را در این حین از کشور خارج کرده اند.

ژنرال جاش اولسون شنبه به CNN گفت که طبق توافق ایالات متحده با کشور آلمان ، افغان ها بیش از ۱۰ روز در آن جا اجازه ی ماندن نخواهند داشت. باید دید در ادامه ی حضور افغان های بیش تر در پایگاه مقراتی آمریکا در آلمان چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید