سخنگوی پنتاگون روز پنجشنبه گفت که چنیدن نیرو آمریکایی و چندین افغان  در دو حمله انتحاری در خارج از فرودگاه کابل کشته شده اند.

این انفجارهای مرگبار در حالی رخ داد که ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی برای تکمیل تخلیه گسترده شهروندان و متحدان افغان خود پس از تصرف طالبان برای این کشور تلاش کردند.
جان سخنگوی پنتاگون گفت: “ما می توانیم تأیید کنیم که تعدادی از نیروهای آمریکایی در حمله ی پیچیده ی امروز در فرودگاه کابل کشته شدند. تعدادی دیگر نیز زخمی شده اند. ما همچنین می دانیم که تعدادی از افغان ها قربانی این حمله ی بسیار فجیع شدند. کربی پنجشنبه گفت” افکار و دعاهای ما برای عزیزان و  همه ی کشته شدگان و مجروحان است. ”
مقامات آمریکایی طی هفته ی گذشته هشدار داده اند که تهدید به حمله تروریستی در فرودگاه کابل روز به روز شدید تر می شود. پیش تر در روز پنجشنبه به وقت محلی ، دیپلمات های آمریکایی در کابل به شهروندان آمریکایی هشدار دادند که به دلیل تهدیدهای امنیتی بلافاصله چندین دروازه ی ورودی و خروجی مخصوص برای خودشان را در فرودگاه ایجاد کنند.
یک مقام دفاعی ایالات متحده نیز به خبرگزاری شبکه CNN گفته است که مقامات نگران “جریان جدید تهدیداتی بسیار خطرناک ” هستند که وابسته به گروه تروریستی داعش در افغانستان است.
به گفته ی یک مقام ارشد آمریکایی و منبع دیگری که از ارزیابی های اولیه مطلع شده است ، مقامات آمریکایی معتقدند که گروه داعش- K احتمالاً پشت حمله ی تروریستی امروز در کابل بوده است ، اما هنوز برای تأیید این خبر کمی زود به نظر می رسد. منبع دومی نیز به خبرگزاری CNN گفت ممکن است چند ساعت طول بکشد تا مقامات آمریکایی بتوانند افراد  را که مسبب این بمب گذاری انتحاری ظاهری بودند را شناسایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید