به گزارش CNN فارسی ، اما جهان در سال های اخیر به دلیل همه گیری جهانی کرونا روی گردان شده است و تصور از چیزی که باعث می شود جایی “امن” باشد به طور قابل توجهی تغییر کرده است.

این تعریف ممکن است به توضیح لرزش در بالای شاخص شهرهای ایمن واحد اطلاعات اکونومیست (SCI ،) بپردازد که ۶۰ مقصد بین المللی را در زمینه امنیت دیجیتال ، امنیت بهداشتی ، زیرساخت ها ، امنیت شخصی و همچنین امنیت محیطی که دسته بندی جدیدی برای امسال بوده، تقسیم بنده کرده است و در لیست امن ترین شهر ها قرار داده است.
در حالی که شهرهای آسیایی مانند توکیو ، سنگاپور و اوزاکا به طور پیوسته سال های متعددی رتبه های برتر را اشغال کرده بودند ، امسال مقاصد اروپایی هستند که رتبه امن ترین ها در سال ۲۰۲۱ را در اختیار دارد.
کپنهاگ برای اولین بار با کسب ۸۲/۴ امتیاز از ۱۰۰ در گزارش سالانه ، امن ترین شهر جهان لقب گرفته است و این موضوع برای ساکنان این شهر بسیار هیجان انگیز بوده است.(کپنهاگ برای اولین بار از زمان ارائه گزارش در سال ۲۰۱۵ ، با امتیاز کلی ۸۲٫۴ امتیاز ، مقام اول را به خود اختصاص داده است.)

رتبه دوم این لیست نیز به تورنتو تعلق می گیرد،این شهر پرجنب و جوش کانادایی یکی از شش شهری است که هرگز از فهرست ۱۰ شهرهای امن ۲۰۲۱ واحد اطلاعات اکونومیست خارج نشده اند.

و در رتبه سوم سنگاپور قرار دارد که در سال ۲۰۱۹ در رده دوم قرار گرفته بود و در شاخص ۲۰۲۱ به طور کلی ۸۰٫۷ امتیاز دریافت کرده است.

پایتخت دانمارک نیز از رتبه هشتم مشترک در سال ۲۰۱۹ به بالای لیست رسید ، این افزایش رتبه تا حد زیادی به لطف معرفی بخش امنیت محیطی ، که این شهر در کنار امنیت شخصی از امتیاز ویژه ای برخوردار بود، بوده است.

ترجمه از وبسایت خبرگزاری رسمی CNN

دیدگاهتان را بنویسید