یک تالار عروسی در غرب شهر قندهار ، که دومین شهر مهم کشور افغانستان می باشد، اکنون خط مقدم نبردهایی شدید بین نیروهای طالبان و نیروهای دولتی افغانستان محسوب می شود.

به گفته سربازان افغان ، تنها چندین متر دورتر از این سالن عروسی ، تک تیراندازان طالبانی که در خانه های غیرنظامیان پنهان شده بودند شب و روز در حال شلیک هستند و پرچم طالبان در بالای کوه در نزدیکی این مکان قابل مشاهده است.

در حالی که نیروهای افغان برای حفظ کنترل این بخش از شهر می جنگند ، این شهر که نزدیک به نیم میلیون نفر جمعیت دارد بطور کامل از بقیه ی کشور جدا شده است.

نیروهای طالبان, دیگر مراکز استان ها از جمله هرات و لشکرگاه را نیز تهدید می کنند. به گفته یک منبع دولتی و چندین فیلم  پخش شده از شهری با نام شهر زرنج ، که در نزدیکی مرز ایران قرار دارد، اولین مرکز استانی محسوب می شود که روز جمعه در کنترل طالبان قرار گرفت.

گل احمد کمین ، نماینده ی قندهار ، که در ویلایی در حومه شرقی شهر سکونت دارد ، به گزارشگر CNN گفته است که وضعیت در چهار هفته گذشته بدتر شده و طالبان از هر طرف وارد حمله شده اند. وی در بخشی از مصاحبه ی خود به شوخی اذعان کرده است که مردمان این بخش از کشور افغانستان گویی در جزیره ای محاصره شده توسط طالبان گیر افتاده اند.

به گفته کمین ، ۱۵ منطقه از ۱۷ منطقه جنوبی ولایت قندهار در حال حاضر تحت کنترل طالبان است و حدود یک چهارم قلمرو این ولایت نیز در دست طالبان است به طوریکه تنها راه خروج از شهر در حال حاضر در امتداد یک جاده ۲۰ کیلومتری (۱۲ مایلی) به سمت فرودگاه است و در نهایت خروج بوسیله ی پروازی خارجی.

اگر ارتش افغانستان کنترل این جاده را نیز از دست بدهد ، این شهر به طور کامل از کشور افغانستان جدا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید