به گزارش CNN فارسی , کودکان تا حد زیادی از بدترین تصوری که بیماری کووید -۱۹ به همراه دارد در امان بوده اند , چراکه بستری شدن و مرگ و میر برای کودکان کمتر از بزرگسالان است , اگرچه اخیراً بیمارستان های کودک در نقاطی که مرکزیت کووید -۱۹ در سراسر کشور بوده اند,  پر شده است.

تحقیقات منتشر شده در گزارش بیماری ها و مرگ و میر CDC نشان داد که بستری شدن و مراجعه به اورژانس کودکان مبتلا به کووید -۱۹ از ماه ژوئن تا آگوست امسال افزایش یافته است.
در دوره دو هفته ای از اواسط تا اواخر ماه اوت ، ویزیت های اورژانس در ایالت هایی با کمترین میزان واکسیناسیون , ۳٫۴ برابر و بستری شدن در بیمارستان ها ۳٫۷ برابر بیشتر از ایالت هایی با بالاترین میزان واکسیناسیون بود. ایالاتی که کمترین پوشش واکسیناسیون را دارا بودند در جنوب کشور ثرار گرفته بودند.
تیم CDC نوشت: “واکسیناسیون گسترده در سراسر جامعه برای همه ی افراد واجد شرایط جزء مهمی از استراتژی های کاهش برای محافظت از جمعیت کودکان در برابر عفونت نوع جدید کرونا با نام SARS-CoV-2 و خود بیماری شدید کرونا (COVID-19) است.”

در حالی که نوع دلتا بسیار مسری , بچه های بیشتری را با ابتلا به بیماری کووید -۱۹ به بیمارستان فرستاد ، این نسبت مشابه تعداد افرادی ( در همه ی سنین ) بود که در اوایل بیماری همه گیر در بیمارستان بستری بودند .

این تیم دریافت که میزان بستری شدن در بین کودکان و نوجوانان پنج برابر شده و از اواخر ژوئن تا اواسط آگوست به سرعت افزایش یافته است ، که می توان گفت همزمان با گسترش نوع مسری بیشتر دلتا در ایالات متحده اتفاق افتاده است .
میزان بستری شدن در نوجوانان واکسینه نشده ۱۰ برابر بیشتر از کسانی است که واکسینه شده اند. بیشترین بآمار بستری در بیمارستان نیز بین بچه های ۴ ساله و نوجوانان ۱۲-۱۷ ساله بود.

ترجمه از خبرگزاری CNN

دیدگاهتان را بنویسید