به گزارش CNN فارسی به نقل از روزنامه “وینر سایتونگ”، امروز ( شنبه) تجمعات اعتراضاتی گسترده ای علیه اقدامات کرونایی در وین برگزار شد.

اعتراضات  گسترده ضد محدودیت ها در وین اتریش

پلیس تعداد شرکت کنندگان در تجمعات مختلف در شهر وین را حدود ۴۰ هزار نفر ارزیابی کرده است. حدود ۱۵۰۰ نفر هم در اعتراضاتی مخالف این گروه ها به خیابان آمدند. حدود ۱۲۰۰ نیروی پلیس هم در محل این اعتراضات تجمع کردند.

به نوشته رسانه های محلی پلیس علیه معترضان از اسپری فلفل استفاده کرده و معترضان هم به سمت نیروهای پلیس مواد آتش زا پرتاب کردند.

به دلیل راهپیمایی های متعدد موانع ترافیکی زیادی در سطح شهر ایجاد شد. در بین شرکت کنندگان برخی خانواده ها با کودکان خود هم حضور داشتند.

اتریش پس از بالا رفتن شمار مبتلایان به کرونا در این کشور از روز دوشنبه قرنطینه سراسری را اجرایی کرده و طرحی برای اجباری کردن واکسیناسیون از ماه فوریه را پی گیری می کند.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که نرخ واکسیناسیون در اتریش یکی از پایین‌ترین‌ها در بین کشورهای اروپای غربی است.

تشدید محدودیت ها در فرانسه

فرانسه هم محدودیت های جدید برای مهار کرونا را در دستور کار قرار می دهد.

در آستانه بحث های برنامه ریزی شده درباره اعمال قواعد سختگیرانه در فرانسه در روز دوشنبه، برخی تشدید محدودیت ها در آخر هفته در این کشور اعمال شد. به عنوان مثال علاقمندان به ورزش های زمستانی در ایستگاه های اسکی از روز شنبه موظف به ارائه مدارکی مبنی بر واکسیناسیون، بهبودی و یا منفی شدن آزمایش شده اند. استفاده از ماسک در تله کابین و صف ها هم الزامی است.

در پاریس هم از روز دوشنبه درباره تشدید بیشتر قواعد کرونایی تصمیم گیری می شود. دولت فرانسه در هر حال می خواهد از قرنطینه دیگری در فرانسه جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید