به گزارش CNN فارسی برخی شرکت‌های خودروسازی بزرگ از جمله فورد و تویوتا اعلام کردند به دلیل گسترش اعتراض‌های کامیون داران در سراسر کانادا و بسته شدن گذرگاه اصلی میان آمریکا و این کشور به طور موقت چرخه تولید خود را متوقف خواهند کرد.

اعتراض کامیون داران به سیاست‌های دولت در کنترل تمام گیری کرونا و نیز دستور اجرای واکسیناسیون اجباری برای رانندگان فرامرزی به خارج از کانادا نیز کشیده شده و مردم در برخی کشور‌های جهان از جمله استرالیا، نیوزلند و فرانسه خواهان لغو محدودیت‌های کرونایی و عدم اجرای واکسیناسیون اجباری در این کشور‌ها می باشند.

اعتراض کامیون داران در کانادا از ۲ هفته پیش و در پی اعلام واکسیناسیون اجباری برای رانندگانی که در مرز‌ها تردد می دارند شروع شد و به تدریج در تمام شهر‌ها بزرگ این کشور گسترش پیدا کرد. معترضان روز گذشته برخی گذرگاه‌های مرزی اصلی میان کانادا و آمریکا را مسدود کردند؛ از آن جمله می‌توان به بستن ۱ پل ارتباطی میان ۲ کشور اشاره کرد که از مبادی اصلی ورود خودرو و محصولات کشاورزی به دیترویت است.

به همین منظور به دلیل ایجاد اختلال در مبادی نزدیک به دیترویت به عنوان یکی از بخش‌های اصلی خودروسازی در آمریکا برخی شرکت‌های خودروسازی از جمله تویوتا و فورد گفته اند فعلاً چرخه تولید خود را متوقف کنند.

نمایندگان شرکت تویوتا اعلام کردند: با توجه به بحران پیش آمده انتظار نمی‌رود حداقل تا هفته آینده در کارخانه‌های این شرکت در انتاریو هیچ گونه خودرویی تولید شود.

همچنین شرکت خودروسازی فورد هم اعلام کرده به دلیل اختلالات پیش امده فعلاً قادر به تولید موتور‌های فورد در کانادا نیست. بیش از ۲ سوم از مبادلات تجاری میان آمریکا و کانادا  معادل ۵۱۱ میلیارد دلار از طریق راه‌های زمینی انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید