به گزارش CNN فارسی ، محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی در مراسم اول ساخت هزار واحد طرح ملی مسکن برای کارکنان صدا و سیما با بیان این ‌که  مسکن مهر یکی از بزرگ ترین پروژه‌ های تولید مسکن در کشور بود ، ولی مشکلات بسیاری داشت، ادامه داد : تامین نقدینگی این طرح که از طریق خط اعتباری از بانک مرکزی باعث خلق بیشتر از پنجاه و چهار هزار میلیارد تومان شده بود ، از جمله مشکلات این طرح بود.

وی ادامه داد : خیلی از واحد های مسکن مهر در مکان ‌هایی احداث شدند که از هیچ زیر ساختی و امکانات زیربنایی برخوردار نبودند و گاهی هم ایجاد زیر ساخت برای شهرک ‌های احداث شده از ساخت کل شهرک پر هزینه ‌تر بود.

اسلامی تاکید کرد : در همه این پروژه ، هزینه بسیار زیادی را صرف خود کرد و منابع دولت نیز اجازه تامین مالی آن را نمی ‌داد. ولی با لطف الهی و تلاش همه همکاران این پروژه به آخر رسید. تلاش بسیاری شد که هم کاستی ها برطرف شود هم واحد های نیمه تمام به مردم تحویل شود.

اسلامی در پایان سخنانش گفت : امیدوار هستیم که این چرخه فعال سازمان ‌یافته و منسجم تولید و عرضه مسکن که یک خط تولید را تعریف کرده ، پایدار باقی بماند و مردم همواره بتوانند از طریق این ساز و کار و با این شیوه از خانه دار شدن در یک زمان‌ بندی مشخص مطمئن باشند.

وام طرح ملی مسکن به تازگی به دویست و پنجاه میلیون تومان افزایش یافته است که با احتساب سود هجده درصدی و بازپرداخت بیست ساله ( با احتساب دوره مشارکت ) برا یمتقاضی ششصد و هفتاد میلیون تومان تمام می ‌شود. در واقع یک واحد طرح ملی مسکن با مساحت صد متر مربع برای یک متقاضی کمی بیشتر از یک میلیارد و صد میلیون تومان هزینه دارد.

یعنی متری بیشتر از یازده میلیون تومان برای واحد های طرح ملی مسکن. آورده متقاضیان در طرح مسکن مهر در شهر جدید پردیس که بیش ترین آورده را داشته ، چیزی حدود شصت میلیون تومان با وام پنجاه میلیون تومانی بوده است. آن هم برای یک واحد صد و بیست متر مربعی.

 

دیدگاهتان را بنویسید