به گزارش CNN فارسی ارتش اسرائیل می‌گوید یک پهپاد گروه حزب‌الله لبنان را روز پنج‌شنبه ۲۸ بهمن‌ در حریم هوایی‌ خود ساقط کرده است.

این خبر یک روز پس از اظهارات سید حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان منتشر می‌شود که گفته بود گروه تحت رهبری او در حال تولید پهپادهای جنگی است و به تکنولوژی تبدیل هزاران موشک به تسلیحاتی با قدرت هدایت‌شوندگی دقیق دست یافته است.

این گزارش توضیح بیشتری درباره پهپاد یاد شده نداده، اما گفته است عملیات‌ها برای جلوگیری از هرگونه تلاش به منظور نقض حریم هوایی اسرائیل را ادامه خواهد داد.

بر اساس اطلاعیه ارتش اسرائیل، پهپاد گروه حزب‌الله قبل از انهدام رد‌گیری شده و تحت نظر بود.

آخرین درگیری گسترده نظامی اسرائیل و حزب‌الله لبنان به سال ۲۰۰۶ برمی‌گردد که ۳۳ روز ادامه داشت و با قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل به پایان رسید.

در این جنگ ۱۶۵ شهروند و نظامی اسرائیلی، همچنین بیش از هزار شهروند لبنانی و نظامی حزب‌الله کشته شدند و هر دو طرف خود را برنده جنگ معرفی کردند.

در آن نبرد، گروه حزب‌الله چهار هزار موشک به طرف اسرائیل شلیک کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این گروه شیعه مورد حمایت ایران به یکی از تهدیدهای فوری اسرائیل تبدیل شده و بر اساس تخمین‌ها ۱۵۰ هزار موشک در اختیار دارد که تمامی نقاط اسرائیل را تهدید می‌کند.

اسرائیل قبلا نیز هشدار داده بود که حزب‌الله در صدد دستیابی به تکنولوژی موشک‌های هدایت‌شونده و پهپادها است.

ارتش اسرائیل طی چند سال گذشته به اهداف مختلفی در سوریه که گفته می‌شود انبار تجهیزات نظامی ایران برای انتقال به حزب‌الله لبنان بوده، حمله کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید