به گزارش CNN فارسی , با ورود ۸۰ کامیون نفتکش حامل سوخت ایران برای لبنان به درخواست دبیرکل حزب‌الله در روز پنج‌شنبه، ۲۵ شهریور، یک مقام ارشد نظامی اسرائیل و رسانه‌های این کشور می‌گویند که ارتش اسرائیل با این سوخت‌رسانی «کاری ندارد».

الی شارویت، فرمانده نیروی دریایی اسرائیل که پس از پنج سال در روزهای اخیر به کار خود پایان داد، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که نیروی دریایی اسرائیل «قادر است هر جا که لازم باشد برای حفظ منافع اقتصادی و امنیتی خود حمله کند»، اما تصمیم گرفته به انتقال سوخت ایران به لبنان کاری نداشته باشد.

دریابان شارویت افزود که در شرایط فروپاشی اقتصادی لبنان، اسرائیل «هیچ منفعتی» در متوقف کردن انتقال سوخت برای استفاده شهروندان لبنان ندارد.

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل نیز شامگاه پنج‌شنبه به نقل از مقامات سیاسی اسرائیل گزارش داد که هدف قرار دادن کاروان سوخت‌ ایرانی به لبنان، وارد کردن آسیبِ غیر ضروری به اقتصادِ لطمه‌دیده لبنان است.

این در حالی است که، به نوشته تایمز اسرائیل، این کشور صدها بار به تجهیزات و امکانات حزب‌الله در سوریه حمله هوایی کرده است.

در همین زمینه یائیر لاپید، وزیر خارجه اسراییل ، دو هفته پیش گفته بود که کشتی‌های حامل سوخت ایران به لبنان «یک مسئله امنیتی است و بر همین اساس با آن تعامل خواهد شد».

سوخت کوره که در روزهای اخیر از نخستین کشتی حامل مازوت ایرانی در بندر بانیاس سوریه لنگر انداخت، روز پنج‌شنبه از راه زمینی از سوریه وارد لبنان شد و با استقبال حامیان حزب‌الله قرار گرفت.

شبکه المنار و همچنین بسیاری از رسانه‌های ایران، ورود کاروان کامیون‌های حامل سوخت ایران به خاک لبنان را «شکسته شدن حلقه محاصره آمریکا» نامیده‌اند.

قرار است دومین کاروان کامیون نفتکش‌ها شامل ۶۰ کامیون، که آن نیز بخش دیگری از سوخت انتقالی از اولین نفتکش ایرانی را حمل می‌کند، روز جمعه، ۲۶ شهریور از بزرگراه زمینی میان سوریه به لبنان، وارد لبنان شود.

دیدگاهتان را بنویسید