هزاران معترض در اعتراض به قرنطینه کرونا در خیابان های بزرگترین شهرهای استرالیا اعتراض کردند و این ماجرا باعث شد این کشور بالاترین آمار یک روزه خود را از زمان شروع همه گیری ثبت کند.

ایالت  نیو ساوت ولز (NSW) – پرجمعیت ترین شهر استرالیا ، سیدنی – و ویکتوریا در مجموع ۸۸۶ مورد مبتلا به کرونا را در روز شنبه در میان شیوع شدید مدل دلتا گزارش کردند.

صدها نفر از معترضان بدون نقاب و یا ماسک در حال راهپیمایی در منطقه تجاری مرکزی ملبورن قبل از مقابله با پلیس ساعاتی پس از اعلام ممنوعیت سریع برای کل ایالت ویکتوریا ، دیده شدند.
پلیس در بیانیه ای اعلام کرد که در این اعتراضات شش افسر در بیمارستان بستری شدند که مشکوک به شکستگی بینی ، شکستگی انگشت شست و ضربه مغزی بودند.
پلیس از گلوله های توپ فلفل و اسپری فلفل علیه برخی از جمعیت استفاده کرد که بیش از ۴۰۰۰ نفر تخمین زده می شود. پلیس ویکتوریا گفت ، صدها جریمه برای نقض قوانین بهداشتی و ۲۱۸ نفر دستگیر شدند – از جمله سه نفر برای حمله به افسران دستگیر شدند.
پلیس نیوساوت ولز گفت که در اعتراضات سیدنی ، یک افسر از ناحیه سر و گردن تحت درمان قرار گرفت و ۴۷ نفر نیز دستگیر شدند.

ایالت NSW روز شنبه یک رکورد ۸۲۵ مورد مبتلا افراد محلی به کرونا را گزارش کرد و همچنین سه مرگ ناشی از کروناویروس داشت.
گلادیس برجیکلیان ، نخست وزیر NSW در یک کنفرانس خبری گفت: “نوع دلتا شبیه به آن چیزی نیست که استرالیا تا به امروز تجربه کرده باشد.”
وی افزود: “حتی در قرنطینه های بسیار سخت و شدید ، ویروس در حال گسترش است – و این یک واقعیت است.” “بنابراین آنچه ما باید انجام دهیم این است که از خود و عزیزانمان با ماندن در خانه و همچنین انجام واکسیناسیون محافظت کنیم.”

NSW به مدت دو ماه است که دارد با شیوع سریع نوع دلتا دست و پنجه نرم می کند و سیدنی بیش تر از اواخر ژوئن در قرنطینه قرار گرفته است. روز جمعه ، قرنطینه تا پایان ماه سپتامبر تمدید شد ، و مقررات رفت و آمد شبانه از ساعت ۹ شب به بعد تعریف شد.

دیدگاهتان را بنویسید