به گزارش CNN فارسی , به گفته دو منبع آگاه ، مقامات آمریکایی که به مهاجران افغان در خارج از کشور رسیدگی می کنند ، اخیراً به وزارت امور خارجه هشدار داده اند که در مواردی زنان و دختران مجبور به ازدواج شده اند یا مردانی را به عنوان شوهر خود معرفی کرده اند تا بتوانند واجد شرایط مهاجرت از افغانستان و فرار از طالبان بشوند.

حوادث توصیف شده توسط منابع برای CNN در حالی افشا شد که افغان ها در یک مرکز ترانزیت به خارج از کشور بودند. آنها بر ناامیدی افغان ها برای فرار از کشور پس از تسخیر طالبان – و ترس از این که حکومت آنها برای زنان و دختران چه معنایی دارد ، تأکید می کنند.
هنوز مشخص نیست که این موضوع تا چه حد گسترده و جدی است ، اما همین مقدار هم نگرانی کافی را برای دیپلمات های آمریکایی در امارات متحده عربی ایجاد کرده است.
این منابع گفتند که برخی از زنان و دختران افغان مستقر در یکی از مراکز تخلیه در امارات گزارش دادند که خانواده هایشان , آنها را مجبور به ازدواج در خارج از فرودگاه کابل کرده اند تا بتوانند با بودن در کنار مردی از طالبان فرار کنند و کشورشان را ترک کنند. در برخی موارد گزارش شده ، خانواده ها به مردان واجد شرایط برای خروج از افغانستان , هزاران دلار برای ازدواج با دخترانشان پرداخت کرده اند .
یکی از منابع گفت که دیپلمات های آمریکایی در امارات به افرادی که در مرکز کار می کنند راهنمایی می کنند تا چگونه قربانیان احتمالی قاچاق انسان را شناسایی کنند. دیگری گفت که وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که با وزارت امنیت داخلی و وزارت دفاع هماهنگ خواهد شد.CNN برای اظهار نظر با وزارت خارجه تماس گرفته است.
ایالات متحده به عنوان توقف موقت قبل از پرواز افغان ها به ایالات متحده یا سایر کشورها به کشورهای سوم متکی است. هنگامی که در آن کشورهای ثالث قرار گرفتید ، افغان ها قبل از ادامه سفر تحت رسیدگی و بررسی قرار می گیرند. برخی از آنها در حال سفر به ایالات متحده هستند ، جایی که مقامات از مجموعه ای از پایگاه های نظامی برای اسکان مهاجران استفاده می کنند.

ترجمه از خبرگزاری CNN فارسی

دیدگاهتان را بنویسید