به گزارش CNN فارسی ، اتحادیه اروپا روز پنجشنبه قوانین جدیدی را پیشنهاد کرد که پورت های USB-C را در تلفن های هوشمند ، رایانه لوحی ، دوربین ، تلفن ، بلندگوهای قابل حمل و سیستم های بازی های ویدئویی دستی استاندارد می کند.

 

این حرکت یک شکست برای اپل (AAPL) است که از پورت “Lightning” مخصوص خود در iPhone استفاده می کند. در حالی که قوانین جدید چند سالی از اجرایی شدن آن نگذشته است ، ممکن است اپل مجبور شود در محصول امضای خود تغییراتی ایجاد کند.

مارگارت ، مدیر فناوری اتحادیه اروپا ، گفت: “مصرف کنندگان اروپایی از انباشته شدن شارژرهای ناسازگار در کشوهای خود بسیار ناراحت بودند. ما زمان زیادی را به صنعت دادیم تا راه حل های خود را ارائه کند. اکنون زمان استفاده از قانون برای شارژر معمولی فرا رسیده است.” وستاگر در بیانیه ای اعلام کرد.

وی افزود: “این یک پیروزی مهم برای مصرف کنندگان و محیط زیست ما و مطابق با آرزوهای سبز و دیجیتالی ما است.”

به گفته کمیسیون اروپا ، بازوی اجرایی اتحادیه ، شهروندان اتحادیه اروپا به طور متوسط ​​دارای سه شارژر تلفن همراه هستند. اما ۳۸ درصد از مصرف کنندگان نتوانسته اند تلفن خود را حداقل در یک نوبت شارژ کنند زیرا شارژر مناسبی در اختیار نداشت.

 

به گفته کمیسیون ، سالانه تقریباً ۲٫۴ میلیارد یورو (۲٫۸ میلیارد دلار) صرف شارژرهای مستقل می شود که همراه دستگاه های الکترونیکی نیستند.

مطالعه ارزیابی تأثیر کمیسیون اروپا در سال ۲۰۱۹ نشان داد که نیمی از کابل‌های شارژ که با تلفن‌های همراه فروخته می‌شوند، دارای اتصال USB micro-B بوده و ۲۹ درصد دارای اتصال USB-C هستند. همچنین ۲۱ درصد از این کابل‌ها از نوع Lightning می‌باشند. در این مطالعه پنج گزینه برای یک شارژر معمولی با گزینه‌های مختلف که پورت‌های دستگاه‌ها و پورت‌های آداپتورهای تغذیه را پوشش می‌دهد، پیشنهاد شد.

سال گذشته، این بحث دوباره آغاز شد؛ چراکه پارلمان اروپا با اکثریت قاطع به یک شارژر مشترک رای داده و مزایایی ازجمله تأثیرات زیست تخریبی کمتر و راحتی کاربر به‌عنوان عوامل اصلی آن نام برد.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید