به گزارش CNN فارسی شرکت‌ فایزر و شریک آلمانی‌اش «بیو‌ان‌تک» قرار است درخواست مجوز واکسن برای کودکان شش ماهه تا پنج ساله را به سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکا ارائه دهند.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه این خبر را اعلام کرد و گزارش داد که در چند ماه گذشته، این شرکت‌ها در حال آزمایش روی تأثیر دز سوم واکسن بر کودکان بوده‌‌اند. چرا که هر چند می‌دانند دو دز واکسن، بی‌خطر است، اما نتوانسته است واکنش ایمنی کافی را در تمامی گروه‌های سنی ایجاد کند.

به گزارش واشنگتن پست، اطلاعات مربوط به دز سوم تا ماه مارس در دسترس نخواهد بود اما شرکت‌ها تصمیم گرفتند فرآیند تأیید دو دز واکسن را آغاز کنند تا بچه‌ها با دو دز واکسن واکسینه شوند و تا آن موقع، اطلاعات دز سوم نیز ارائه خواهد شد.

یک مقام دولت بایدن که نخواسته نامش فاش شود به واشنگتن پست گفته است که مقامات بهداشتی آمریکا موافق پیشبرد واکسیناسیون این گروه سنی هستند.

انتظار می‌رود هیأت مشاوران خارجی سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکا در اواسط ماه فوریه، واکسیناسیون با دو دز واکسن را به بحث بگذارند.

در ماه دسامبر، شرکت‌های فایزر و بیو‌ان‌تک اعلام کردند که دو دز واکسن در کودکان دو، سه و چهار ساله، واکنش ایمنی مشابه با نوجوانان و بزرگسالان ایجاد نمی‌کند.

گروهی متشکل از پزشکان و والدین، طوماری تحت عنوان «از آینده خود محافظت کنید» را با بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ امضاء تهیه کردند تا از سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکا بخواهند هر چه سریعتر واکسن کرونا را برای گروه سنی زیر ۵ سال تأیید کند.

دیدگاهتان را بنویسید