به گزارش CNN فارسی ، ائتلاف عربی حمایت از دولت قانونی یمن، حملات خود به مواضع شبه‌نظامیان حوثی‌ در استان مأرب را از سر گرفت.

در بیانیه شنبه، ۲۷ نوامبر، نیروهای ائتلاف عربی آمده است که ۱۰ حمله ظرف ۲۴ ساعت گذشته اجرا شد که طی آن‌ها،۷ خودروی نظامی منهدم و ۶۰ شبه‌نظامی حوثی کشته شدند.

از سویی نیروهای مشترک یمن به پیشروی میدانی در نقاط مختلف کشور، به ویژه در مناطق شعبه العدین در غرب استان أب، ادامه دادند.

پیشروی‌های نیروهای مشترک در حالی است که خطوط جبهه شبه‌نظامیان حوثی‌ زیر آتش حملات پی در پی نیروهای یمنی با پشتیبانی ائتلاف منهدم شده و فرماندهان شبه‌نظامیان حوثی به همراه خانواده‌هایشان به سوی صنعا متواری شدند.

به گزارش خبرنگار «العربیه»، این تحولات پس از تهاجم نیروهای مشترک در بیش از یک محور برای آزادسازی منطقه أب و همچنین شماری از روستاهای این منطقه صورت گرفت.

پیشروی نیروهای مشترک به سوی غرب تعز به طرف مرکز منطقه مقبنه همچنان ادامه دارد. این پیشروی‌ها پس از آزادسازی بخش‌های وسیعی از این منطقه و کنترل بر مناطقی در «شمیر» و رشته‌کوه موازی کوه میراب صورت گرفت.

بسته انفجاری در مسجد

پس از اقدام شبه‌نظامیان به منفجر کردن ۸ پل و شناور حامل کالا و مسافر در راه‌های ارتباطی میان حیس و الجراحی، تیم‌های مهندسی در منطقه حیس، در جنوب الحدیده، همچنان به تلاش برای خنثی‌سازی میدان‌های مین و تله‌های انفجاری کارگذاشته شده توسط حوثی‌ ها،‌ ادامه می‌دهند.

این تیم‌های مهندسی همچنین یک تله انفجاری که توسط حوثی‌ها در یکی از مساجد برای هدف قرار دادن نمازگزاران غرب این شهر کار گذاشته شده بود را خنثی کردند.

یگان مهندسی نیروهای مشترک ضمن کشف شبکه‌ای از مین‌های کار گذاشته شده توسط شبه‌نظامیان حوثی در داخل مسجدی در یکی از مناطق تازه آزاد شده در منطقه حیس در استان الحدیده، آن را خنثی کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی نظامی، یک تیم مهندسی به عنوان بخشی از تلاش‌های متمرکز خود برای پاکسازی روستاهای تازه آزاد شده از مین، این شبکه را در داخل مسجد الحی القیوم در روستای القضیبه کشف و خنثی کرد.
این رسانه همچنین توضیح داد که شبکه مین مزبور، شامل تعدادی جعبه‌های بزرگ بسته شده با سیم و یک چاشنی کنترل از راه دور بود و شمار مین‌های کار گذاشته شده در صحن مسجد به اندازه‌ای بود که برای منفجر کردن تمامی محله اطراف آن مسجد کافی بود.

حملات هوایی ائتلاف عربی

قابل توجه است که فعالیت شبه‌نظامیان حوثی طی روزهای گذشته در بسیاری از جبهه‌ها، به‌ویژه در مأرب که مواضعشان اخیراً، هدف حملات هوایی متعدد ائتلاف قرار گرفته، کاهش یافته‌ است.

این حملات نیروهای ائتلاف در پی هدف قرار دادن غیرنظامیان توسط حوثی‌ها بود که در قالب صدها حمله به غیر‌نظامیان صورت گرفت.

نیروهای ائتلاف عربی همچنین، زاغه‌های اسلحه و پهپاد شبه‌نظامیان نیابتی ایران در صنعا را هدف حملات خود قرار دادند.

نیروهای ائتلاف شنبه، ۲۷ نوامبر، حملات خود علیه مراکز شبه‌نظامیان در استان مأرب را از سر گرفتند.
حوثی‌ها از فوریه گذشته و علی‌رغم همه فراخوان‌ها و هشدارهای بین‌المللی با بی‌اعتنایی به تلاش‌ها برای آتش‌بس، به حملات خود علیه منطقه نفت‌خیز مأرب ادامه می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید