به گزارش CNN فارسی، جان کورنین، سناتور جمهوری‌خواه، در این مصاحبه به ایران اینترنشنال گفت: «مذاکرات احیای برجام از بنیاد اشتباه است، زیرا جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نمی‌گیرد. به روند مذاکرات هیچ اعتمادی ندارم.»

او افزود: دولت بایدن درباره روند مذاکرات با اسرائیل و متحدان آمریکا که نگران حمایت ایران از تروریسم و دستیابی آن به سلاح هسته‌ای هستند، گفت‌وگو نمی‌کند

تامی تابرویل، سناتور جمهوری‌خواه، نیز در گفت‌وگوی اختصاصی به آرش اعلایی گفت: «متاسفانه در مذاکرات وین، روسیه دارد از طرف آمریکا مذاکره می‌کند. ما در ابهام به سر می‌بریم و بیشتر اطلاعاتی که درباره مذاکرات دریافت می‌کنیم، دست دوم هستند.»

او افزود: اگر ایران واقعا به دنبال توافق است، اقدام اخیر سپاه پاسداران در شلیک ۱۲ موشک به نزدیک کنسولگری آمریکا در اربیل همزمان با مذاکرات وین پیامی اشتباه را منتقل می‌کند.

تابرویل خاطرنشان کرد که مذاکرات وین نباید ادامه یابد، زیرا سپاه پاسداران همچنان به اقدامات خود ادامه می‌دهد.

این سناتور جمهوری‌خواه با اشاره به اینکه به دلیل طرح سپاه پاسداران برای کشتن مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا، او تحت حفاظت ۲۴ ساعته قرار دارد گفت در چنین شرایطی دولت بایدن می‌خواهد با ایران به توافق برسد، اما چنین چیزی امکان‌پذیر نیست.

جاش هالی، سناتور جمهوری‌خواه، در گفت‌وگوی اختصاصی با ایران اینترنشنال گفت: «امیدوارم توافق هسته‌ای با ایران هرگز احیا نشود. دولت بایدن باید مذاکرات وین را متوقف کرده و تحریم‌های ایران را حفظ کند.»

این سناتور جمهوری‌خواه خاطرنشان کرد: دولت بایدن باید به جای روی آوردن به ایران و ونزوئلا برای عرضه انرژی، میزان تولید انرژی را در آمریکا افزایش دهد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که گروهی از نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز ضمن ابراز نگرانی درباره تلاش دولت بایدن برای احیای آنچه «توافق ناقص هسته‌ای ایران» خواندند، در نامه‌ای به وزیر خارجه ایالات متحده، خواستار ارائه توضیحاتی درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران شدند.

دیدگاهتان را بنویسید