به گزارش شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان»، جمعه 25 فوریه گزارش داد که نیروهای ارتش روسیه به 30 کیلومتری کی‌یف، پایتخت اوکراین رسیده‌اند.

CNN همچنین اعلام کرد که جنگنده‌های روسی سحرگاه جمعه باند فرودگاه بین‌المللی کی‌یف را بمباران کردند.

منابع خبری هم با اشاره به نبردهای سخت میان نیروهای روسی و اوکراینی تصریح کردند که ارتش اوکراین یک پل ارتباطی به‌سوی کی‌یف را با هدف ممانعت از پیشروی ارتش روسیه منفجر کرده است.

این منابع تاکید کردند که پیشروی تانک‌های ارتش روسیه به سمت کی‌یف از منطقه «چرنوبیل» انجام گرفته است.

شهردار شهر «ریوان» هم از اصابت یک موشک روسی به فرودگاه این شهر خبر داد اما گفت که این حمله موشکی آسیب چندانی به همراه نداشته است.

همزمان دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین حمله موشکی به کی‌یف را به‌شدت محکوم کرد و گفت که کشورش از زمان حمله نازی‌ها در سال 1941 چنین تهاجمی به خود ندیده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که در روز دوم تهاجم سراسری روسیه به اوکراین، سحرگاه جمعه صدای 2 انفجار مهیب در کی‌یف به گوش رسید.

فرماندهی ارتش اوکراین در صفحه فیس‌بوک خود نیز اعلام کرد که کی‌یف مورد حملات موشکی قرار گرفته و سامانه دفاع هوایی این شهر 2 موشک روسی را منهدم کرده است.

از سویی آنتوان گیراشیچنکو، دستیار وزیر کشور اوکراین صبح جمعه در کانال تلگرامی خود نوشت که «حملات روسیه به کی‌یف با موشک‌های کروز و بالستیک از سر گرفته شده و حداقل دو صدای مهیب در پایتخت به گوش رسیده است.»

وزارت دفاع اوکراین هم در اطلاعیه‌ای بیان کرد که سحرگاه جمعه یگان مرزبانی این کشور در منطقه مرزی «زابوروجیا» مورد حمله موشکی روسیه قرار گرفت که بر اثر آن شماری کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، پیشروی ارتش روسیه در خاک اوکراین با حملات هوایی و موشکی به زیرساخت‌ها و تاسیسات دولتی و شهری اوکراین همراه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید