به گزارش CNN فارسی ، این هشدار در نامه ای توسط انجمن تجارت شراب و الکل بریتانیا (WTSA) به گرانت شاپس، وزیر حمل و نقل بریتانیا ارسال شد. این قرارداد توسط ۴۸ عضو انجمن صنعت، از جمله تولیدکنندگان شامپاین و کنیاک Moet Hennessy، متعلق به LVMH (LVMHF) و Laurent-Perrier امضا شد.
در این نامه آمده است: “این یک موضوع فوری برای مشاغل ما است و ضروری است که دولت [بریتانیا] اقدامات فوری برای کمک به کاهش تاثیر بحران کمبود راننده قبل از دوره کریسمس انجام دهد.”
این صنعت برای مسیریابی بهتر بار از بنادر و همچنین به‌روزرسانی‌های منظم‌تر از سوی دولت در مورد سرعت پردازش تست‌ها و گواهینامه‌های رانندگی وسایل نقلیه کالای سنگین (HGV) کمک می‌خواهد.
همچنین از دولت خواست تا یک سال برنامه ویزای موقت را تمدید کند که به رانندگان خارج از کشور اجازه می دهد تا در درازمدت با کمبودها مواجه شوند. این برنامه سه ماهه قرار است در ۲۸ فوریه سال آینده به پایان برسد.

مایلز بیل، مدیر اجرایی WSTA در بیانیه ای گفت: «ما در حال حاضر شاهد تاخیرهای عمده در زمان تحویل شراب و مشروبات الکلی هستیم که باعث افزایش هزینه ها و محدود کردن دامنه محصولات در دسترس برای مصرف کنندگان بریتانیایی می شود.
بر اساس تحقیقات پارلمان بریتانیا، در سال ۲۰۱۹، ۵۴ درصد از بزرگسالان در انگلیس گزارش کردند که حداقل یک بار در هفته الکل می نوشند.

انجمن صنعت نوشیدنی گفت که واردات شراب و مشروبات الکلی برای برخی از اعضای آن پنج برابر بیشتر از یک سال گذشته طول می کشد. همچنین گفت: افزایش هزینه ها توسط حمل و نقل ها به واردکنندگان منتقل شده است که مجبور به پرداخت بیشتر برای رانندگان کمیاب هستند.
اد بیکر، مدیر عامل توزیع کننده شراب Kingsland Drinks، گفت که شرکت او هر سال حدود ۱۸۵ میلیون بطری شراب را پر می کند که برابر با “حدود یک بطری از هر هشت بطری” نوشیدنی در بریتانیا است.
او در بیانیه‌ای گفت: عقب‌افتادگی تحویل به این معنی است که فضاهای کانتینری در هاب‌های ریلی تقاضای بالایی دارند.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید